Opcija za čišćenje istorije, koja ne čisti ništa!
Facebook je pokrenuo dugo obećavani alat, koji korisnicima omogućava da ograniče podatke, koje ta društvena mreža može o njima da prikupi sa drugih sajtova i aplikacija. Kompanije je saopštila da dodaje sekciju na kojoj se može videti aktivnost, koju Facebook prati van svog servisa preko svojih "lajkovanja" i drugih sredstava.
Korisnik može da izabere da bude isključen iz praćenja, a u suprotnom će se praćenja nastaviti po dosadašnjem sistemu, prenosi AP. Taj sistem praćenja razjašnjen vam je u našem "boksu" sa strane, sa Facebook skandalima.
Novu alatku ne možemo okarakterisati skandaloznom, možda pre Facebook nameru, ali je svakako beskorisna, jer ne čisti ništa, iako je namenjena čišćenju istorije na Facebook mreži.
Alat, koji je ranije bio poznat kao "očisti istoriju" sad će imati pomalo nespretno ime "Off Activity Facebook". AP navodi da će "Off Facebook" biti i dalje korišćen za sakupljanje brojnih informacija, koje ta mreža koristi, kako bi ciljano korisnicima prikazivala reklame.
Blokiranje praćenja može da znači da će korisnicima manje reklama izgledati poznato, ali neće promeniti broj reklama, koje će oni videti na Facebook-u, kao ni način na koji Facebook koristi njihove aktivnosti da bi im prikazao reklame.
Čak i ako isključite praćenje, Facebook će i dalje sakupljati podatke na "Off aktivnostima Facebooka", samo će isključiti te aktivnosti sa vašeg profila, upozorava AP.
Iz Facebook-a uveravaju da firme neće znati da ste baš vi "kliknuli" na njihovu reklamu, ali će znati da je neko to uradio. Tako će Facebook i dalje moći da saopšti klijentima koliko se dobro kotiraju njihove reklame.
Novi alat omogućiće korisnicima da izbrišu istoriju pretraživanja sa Facebooka i da ga spreče da prati dalja pretraživanja i posete sajtovima. Na taj način Facebook neće moći da koristi informacije sakupljene sa aplikacija i sajtova kako bi ciljano prikazivao reklame na Facebook-u, Instagram-u i Messenger-u.
Pročitajte i ovo: Ovo što nam radi Facebook je postalo NEČUVENO!
Facebook neće moći ni da koristi takve informacije da bi korisnicima prikazivao postove za koje misli da će im se svideti, kao što su vesti koje dele njihovi prijatelji.
Novi alat je 20. avgusta pokrenut u Južnoj Koreji, Irskoj i Španiji, što je u skladu sa Facebook-ovom tendencijom da prvo lansira nove mogućnosti na manjim tržištima. Kompanija nije saopštila kad će ova novina zaživeti u drugim zemljama, ali je navela da će to biti u narednim mesecima.