• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako da utvrdite da li je vraćena kilometraža na autu: Ovo su ključne cake

Autor Dušan Volaš

Urednik emisije SAT otkrio je cake kojima se služe oni koji žele da prevare kupce polovnih automobila vraćanjem kilometraže.

 kako se šteluje kilometraža na polovnjacima Izvor: YouTube/SAT/Printscreen

Urednik i voditelj emisije SAT Mladen Alvirović pozabavio se temom koja interesuje gotovo sve vozače. Pokušao je da pronađe odgovor na vječitu dilemu – kako prepoznati da je na kolima vraćena kilometraža. Riječ je, kako je objasnio, o sumnji koja je teško dokaziva, ali ipak postoje metode kojima se ovo može utvrditi. Alvirović je čak pitao i jednog advokata da li je vraćanje kilometraže krivično djelo i ko bi po zakonu bio odgovoran za njega. Advokat je kazao da odogovornost za ovo krivično djelo snose i vlasnik automobila na kojem je vraćena kilometraža i onaj koji je kilometražu vratio. On je objasnio da ukoliko se utvrdi da je kilometraža na kupljenom automobilu vraćena, kupac može da poništi kupoprodajni ugovor i traži povraćaj novca.

Procjenitelj automobila Milan Caran dao je gledaocima u Srbiji nekoliko korisnih savjeta kako da sami provjere da li postoji mogućnost da je na kolima koja su kupili vraćena kilometraža.

Obratite pažnju na stanje volana

"Ono što ljudi mogu da pogledaju jeste stanje vozila. Da vide da li je u skladu sa pređenom kilometražom. Mogu pogledati u enterijeru dijelove koji se habaju prilikom svakodnevne vožnje. Na primjer, možete da pogledate obruč upravljača. Ukoliko je vozilo prešlo preko 50 hiljada kilometara nije uobičajeno da on bude pohaban. Takođe, ako je vozilo prešlo 120 hiljada kilometara nije uobičajeno da obruč upravljača bude kao nov. Ako vidimo nov obruč, a piše da je vozilo prešlo preko 120 hiljada, tu onda nešto nije u redu i treba dalje istražiti. Isto važi i za druge dijelove koji su u svakodnevnoj upotrebi, a to su ručica mjenjača, pedale, dio ispod patosnice, sjedišta, kao i prekidači koji se koriste svaki dan. Najbolje bi bilo da vozilo posjeduje elektronsku servisnu knjižicu kod ovlašćenog servisera. Papirne servisne knjižice su isto neki pokazatelj, ali mogu se lako falsifikovati, pa samim tim ne predstavljaju realno stanje vozila", objasnio je Caran.

Izvor: YouTube/SAT/Printscreen

Mnogi prodavci polovnih automobila takođe se susreću sa ovim problemom, pa je bilo zanimljivo čuti i kako se oni snalaze u ovakvim sistuacijama. Jedan od Alvirovićevih sagovornika, prodavac polovnih automobila, kaže da oni kupuju automobile od lizing kuća koje im za svaki auto daju revizorski izvještaj u kojem piše koliko je auto prešao i na osnovu toga oni kupcima garantuju da kilometraža nije vraćena.

Tražite uvjerenje o ispravnosti

"Najbolji savjet je da od prodavca tražite uvjerenje o ispravnosti Agencije za bezbjednost saobraćaja. Svi automobili koji su uvezeni u Srbiju poslije 15. aprila 2014. godine moraju da imaju takvo uvjerenje. U njemu piše koliko je automobil prešao kilometara u momentu kada je ušao u Srbiju", objasnio je Željko Regoda iz revije SAT.

Izvor: YouTube/SAT/Printscreen

U emisiji je čak progovorio i jedan od ljudi, čiji identitet nije otkriven, koji se bave namještanjem kilometraže, pritom otkrivši tajne svog zanata.

Najteže sa mercedesima

"Preko specijalnog priključka pristupam centralnom računara sa svog kompjutera i menjam podatke o kilometraži na svim mjestima na kojima su upisani. Na motornom računaru, na komandnoj tabli, ABS-u i tako dalje. Kad tako pristupim, mogu za par trenutaka da napišem bilo koju kilometražu. To je zapravo jednostavna kompjuterska operacija. Moram da pristupim svakom modulu posebno i da u njemu promijenim kilometražu. Svaki taj modul je zaseban, ali komunicira sa motornim računarom. Na što se više mjesta ti podaci nalaze, treba više vremena da se oni promijene. Za onoga ko zna šta radi, to nije teško. Recimo, najlakše je promijeniti kilometražu kod folksvagenovih i fijatovih automobila, a najteže kod BMV-a i mercedesa, jer se podaci čuvaju na daleko više mjesta, pa je potrebno mnogo vremena da se svuda izmijene. Najteže je promijeniti u motornom računaru, a ovo poslije ide lako. Kod nekih modela automobila podaci se čuvaju u ključu, ali ih on vuče sa motornog računara, tako da time ne moramo posebno da se bavimo. Ne postoji više automobil na kojem kilometraža ne može da se vrati", zaključio je sagovornik ove emisije.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop