Efikasnije recikliranje sirovina, prije svega litijuma, nikla i kobalta, kao i zelenija proizvodnja baterija moglo bi da snizi granicu povoljne eksploatacije električnih vozila
Jedan električni automobil postaje klimatski efikasan tek nakon što pređe 65.000 kilometara, i to pod uslovom da se puni takozvanom – zelenom strujom (koja potiče iz ekoloških izvora). Ukoliko ga pokreće električna energija dobijena, na primjer, sagorijevanjem uglja, granica pozitivnog efekta vožnje na baterije se pomjera na 90.000 kilometara.
Ove podatke je saopštilo, u izveštaju objavljenom u ponedjeljak, Udruženje njemačkih inženjera (VDI), koji je do njih došlo obuhvativši ukupne emisije šetnih gasova tokom kompletnog procesa, od iskopavanja sirovina, preko proizvodnje baterija i njihovog transporta iz Azije, do proizvodnje i eksploatacije samog automobila.
"Električna i hibridna vozila izlaze na tržište sa ekološkom hipotekom zbog resursno intenzivne proizvodnje pogonske tehnologije, pošto se danas proizvodnja baterijagotovo isključivo nalazi u Aziji", rekao je predsjednik VDI-ja Joakim Damaski, prenosi SEEbiz.
Prema njegovim riječima, efikasnije recikliranje sirovina, litijuma, nikla i kobalta, moglo bi da snizi granicu povoljne eksploatacije, bar kada je o Njemačkoj riječ. Zbog toga je potreban dalji razvoj klimatski neutralnih izvora energije, kao i ekološki manje štetnih baterija.
Elektromobilnost postaje istinski prihvatljiva za klimu onda kad je ekološki otisak manji, što se postiže kroz zeleniju proizvodnju baterija i sirovina, zaključio je Damaski.
BONUS VIDEO: