• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Najdugovječniji ikada: Automobil koji je svom vlasniku služio pune 82 godine i dan danas radi kao sat

 vesna.jpg
Autor Vesna Kerkez

Rolls-Royce koji je kao maturski poklon od oca dobio 1928. Alen Svift je vozio sve do 2010. godine i tako postao najstariji vlasnik automobila koji je kupljen nov

 rols rojs rekord u vožnji Izvor: Shutterstock / Srinivasan.Clicks

Kriterijumi dugovječnosti automobila mogu biti raznovrsni, pa ako govorimo o dužini proizvodnje jednog modela u istom obliku, onda je to svakako legendarna Volkswagen-ova "buba", zvanično Volkswagen Type 1.

Kultni model se u proizvodnji zadržao punih 65 godina i zvanično upisao u istoriju kao najduže proizvođeni model jedne generacije automobila.

U periodu od 1938. godine, kada je počela proizvodnja u Njemačkoj, pa do njenog konačnog kraja 2003, kada je posljednja "buba" sišla sa proizvodnih traka u Brazilu, ovaj automobil je proživio oko 78.000 manjih ili većih izmjena i unapređenja, ali je njegov ikonični oblik i dizajn ostao dosljedan originalu punih šest i po decenija.

Spaček, Mini, Mercedes G

Slična ili ista priča prati i još neke legendarne modele, kao što su franacuski pandani "bubi", Citroën 2CV – popularni "Spaček", koji se u proizvodnji zadržao od 1948. do 1990. – pune 42 godine, i Renault 4, proizvođen 33 godine, između 1961. i 1994. Među takve modele svakako spada i kultni britanski Mini koji je prvih 41 godinu (1959. – 2000.) imao isti oblik i zasta bio – mini.

Po istom kriterijumu, dio ove priče, samo sa ipak nešto manjom dozom kulta koji ih okružuje, su i terenci Mercedesove G klase, čija proizvodnja u istom obliku traje od 1979. pa sve do danas, kao i samo dvije godine starija Lada Niva koja i dan danas bez muke savladava teške terene.

Rolls-Royce – Made in USA

Sve ove automobile i dan danas možemo da vidimo na ulicama u različitim stanjima, od raspalih krntija do prelijepo restauriranih oldtajmera. Ipak, o dugovječnosti nekog automobila, bolje od dužine njegove proizvodnje, govori kvalitet izrade i vijek eksploatacije, kao i posvećenost vlasnika, baš tom – jedinom jedinom – modelu. A tu se jedan primjer upečatljivo izdvaja!

Jedan od najposvećenijh ljudi jednom jedinom automobilu – za cijeli život, uživanju u vožnji i pedantnom održavanju je Alen Svift iz gradića Springfild, u američkoj državi Masačusets.

Rođen 1908. godine, Svift je 20 godina kasnije, kao maturski poklon od oca dobio Rolls-Royce Piccadilly P1 Roadster, potpuno novi model proizveden upravo te 1928. godine (verzija modela Phantom I, na slikama iznad).

Riječ je o modelu proizvedenom upravo u Springfildu, u kome je britanski proizvođač između 1920. i 1931. proizveo 2.944, u pokušaju da trajno uspostavi proizvodni pogon u Sjedinjenim Američkim Državama.

82 godine vjernosti

Mladi Alen je mnogo zavolio svoj zeleni kabriolet, redovno ga je svakodnevno vozio, i strastveno i pedantno održavao tokom narednih osam decenija. Od većih radova na automobilu, za prvih 60 godina upotrebe, jednom je potpuno restaurirao karoseriju, a 1988. je obavio potpunu rekonstrukciju motora.

Šest godina kasnije, Rolls-Royce je 1994. Sviftu odao posebno priznanje za višedecenijsku brigu o svom automobilu, dodijelivši mu kristalnu nagradu Spirit of Ecstasy (što je ime figurice postavljene na vrh maske hladnjaka Rolls-Royce-ovih modela).

Alen Svift je svoj Rolls-Royce vozio sve do 2010. godine, kada je – u svojoj 102. godini – zvanično priznat kao najstariji živi vlasnik i vozač automobila koji je kupljen nov. Te godine je i preminuo.

Osamdesetdvogodišnji Rolls-Royce Piccadilly P1 Roadster, sa pređenih 1.070.000 milja (1.722.000 kilometara) zabilježnih na analognom "cajgeru", poslije smrti vlasnika doniran je springfildskom gradskom muzeju.

I poslije više od jedne decenije provedene kao muzejski eksponat automobil i dan danas radi "kao sat", istovremno služeći kao jedna od ikona iz istorije američkog grada i kao simbol savršenstva britanskog inženjerstva iz pionirskih dana automobilizma.

A to je nešto što uopšte ne treba da čudi, budući da neke procjene govore da je i do 75 odsto svih Rolls-Royce automobila ikada proizvedenih i danas u voznom stanju.

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop