Greška koju svi prave sa krompirom, tako podiže šećer i goji | MONDOBA

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Savjeti

Greška koju svi prave sa krompirom, tako podiže šećer i goji

Gojazni i osobe sa dijabetesom ga često izbjegavaju jer podiže šećer u krvi i stvara naslaga sala.

Izvor: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

Ukoliko i vi, kao i većina svjetske populacije, obožavate krompir, treba da znate da ova namirnica može imati štetno dejstvo po zdravlje. Glavna opasnost leži u činjenici da je u stanju da brzo i rapidno podigne nivo šećera u krvi, što umnogome zavisi i od načina pripreme.

Zbog visokog glikemijskog indeksa, ova namirnica se ne preporučuje, tačnije savjetuje se da se njen unos ograniči kod osoba koje imaju dijabetes ili su gojazne.

S druge strane, krompir obiluje brojnim hranljivim sastojcima koji su korisni za zdravlje.

Vlakna, kalijum, vitamin C i vitamin B6 zajedno sa manjkom trans masti podržavaju zdravlje srca. Krompir sadrži značajne količine vlakana koje pomažu da se smanji ukupna količina lošeg holesterola u krvi, a samim tim i da se smanji rizik od srčanih oboljenja. Kolin, bitan hranljivi sastojak koji krompir sadrži, pomaže kod sna, pokreta mišića, učenja i pamćenja. Ispostavilo se i da zahvaljujući vlaknima ima potitivan uticaj na varenje.

Kako naći balans i kako ga pripremati da ne podiže šećer, objasnila je nutricionistkinja Marija Šubina.

"Da bi se maksimalno iskoristila korisna svojstva krompira, a smanjila ona štetna, potrebno je pridržavati se određenih pravila. Prvo je da uvijek birate mladi krompir - njegov glikemijski indeks je relativno nizak. Drugo, spremajte ga u ljusci, bez guljenja ili sjeckanja i to bolje baren nego pržen u ulju. I treće, najbolje je kombinovati ga sa drugim zdravim namirnicama - salatama i svježim povrćem, osim što će vas bolje zasititi, unijećete više hranljivih materija u organizam", kaže Marija.

Pročitajte i ovo

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

KUHINJA