Upravnik Atelje 212 se javno oglasio i glumce koji su održali štrajk upozorenja tražeći njegovu smjenu, nazvao "neradnicima na plati".
Gostujući u dnevniku TV Prva, Mladenović je izjavio da zahtjevi glumaca nisu realni i da se oni, iako uredno primaju platu čija visina prosječno iznosi 62.000 dinara, ponašaju kao da su slobodni umjetnici.
"Moji glumci su u protekle tri godine odbili čak 42 uloge, što je budžetu pozorišta nanijelo štetu od više miliona dinara, angažovanjem honorarnih saradnika. Volio bih da se neko od njih javi i kaže da li je bilo ko sankcionisan zbog toga, jer nije. Takođe, glumci su u protekloj godini prijavili 1811 dana izuzeća iz matičnog pozorišta zbog drugih angažmana koje imaju. Ja ne mislim da je to normalno", izjavio je Mladenović.
On je dodao i da smatra da je ovo pozorište najuspješnija ustanova kulture u Srbiji i regionu i da je u posednje tri godine, koliko je on upravnik, ostvario zavidne rezultate o čemu svjedoči i ulazak Ateljea 212 među 45 najuspješnijih pozorišta u Evropi, što je Mladenović uporedio sa EU svijeta kulture.
Mladenović je u emisiji i javno prozvao nekoliko glumaca – Anicu Dobru, Branimira Brstinu i Nenada Jezdića, osporivši im pravo da zbog bilo čega protestvuju jer su igrali zanemarljiv broj uloga i predstava u Ateljeu 212.
"Anica Dobra je za 18 godina imala samo dvije premijere, Branimir Brstina za 15 godina šest, a glumac Nenad Jezdić svega dvije premijere", objasnio je Mladenović.
Sumirajući goruće probleme koje ova Kuća ima sve od kraja protekle sezone koja se završila skandalom na izvođenju predstave "Čekaonica", Mladenović je dodao da on i nadalje planira da se "drži slova zakona" i da pozorište, što se njega tiče, nastavlja neometano da radi.
Povodom prvog zvaničnog obraćanja Mladenovića javnosti, od prekjučerašnjeg štrajka upozorenja, za komentar onoga što je upravnik Ateljea 212 iznio kao kontraargumente, zamolili smo glumca ovog pozorišta i člana štrajkačkog odbora Nebojšu Ilića.
"Ono o čemu naš upravnik priča je brutalna zamjena teza i pokušaj da se javnost obmane pričom da su glumci nezadovoljni, bahati neradnici, što je apsolutna neistina. Atelje 212 postoji više od pola vijeka, i mi glumci smo pažljivo birani tokom godina, od strane različitih upravnika, i kako smo mi to svi odjednom, preko noći postali neradnici koji odbijaju uloge?! Da li se upravnik i jednog trenutka zapitao kako je moguće da se 25 ljudi od integriteta pobuni i zatraži njegovu smjenu. Činjenica je da u mnogim predstavama, kao na primjer 'Gospoda Glembajevi' ili 'Prljave ruke', uloge nisu bile ni nuđene bilo kome iz ansambla, već su automatski bile podijeljene saradnicima sa strane. Kako da odbijemo nešto šta nam nije ni nuđeno?!", izjavio je Ilić.
O izjavi Mladenovića da su glumci masovno odbijali uloge u matičnoj kući, Ilić je rekao da je to bilo slučaj u nekoliko projekata, da odbijanje uloga nije neobična praksa u glumačkoj profesiji, ukoliko uloga nije u skladu sa habitusom glumca, ali da su u slučaju Mladenovića uloge bile odbijane jer su bile "potcenjivačke" u umjetničkom i svakom drugom pogledu.
"Ono što je važno da kažem je da Mladenović i ansambl Ateljea 212 nemaju isti pogled na kulturu i da čak i ako stvari u kulturi treba da se mijenjaju, ne treba i ne može da ih mijenja jedan čovjek, već to mora da se radi sistemski i planski. I još bitnije od toga je da se u javnosti ne stvori ta lažna slika o nama kao neradnicima, koju naš upravnik uporno plasira vež duže vrijeme. A mene lično zanima, nakon svih uvreda koje je uputio na naš račun, nazivajući nas bahatima i neradnicima, kako uopšte zamišlja da radi sa ljudima koje je tako okarakterisao?!", dodao je Ilić.
"Smatram da je Mladenović kao upravnik promašaj, iz razloga što nije uspio da procjeni kapacitete i prepozna karakter sopstvenog ansambla i prema njemu i formira repertoar koji će se izvoditi. U tome se ogleda uspjeh i veličina dobrog upravnika", zaključio je.
(MONDO)