• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Predstavljena “prvobitna” verzija “Mona Lize”

Slika, za koju ciriška “Mona Liza fondacija” tvrdi da je ranija verzija najpoznatije Da Vinčijeve slike “Mona Lize”, predstavljena je javnosti.

Iz fondacije su rekli da su do zaključka došli nakon 35 godina istraživanja. Oni smatraju da je Leonardo Da Vinči naslikao dva portreta Lize del Đokondo, supruge bogatog firentinskog trgovca.
Portret, koji je danas predstavljen, prikazuje Mona Lizu koja izgleda otprilike desetak godina mlađe od one sa čuvenog portreta koji visi u muzeju Luvru, piše "Blic.rs".

Žena na obe slike ima isti izraz lica i istu pozu. Prije današnjeg dana je čuvana u sefu duže od 40 godina. Nju je 1913. godine našao kolekcionar Hju Blejker koji ju je čuvao u svom studiju u Ajlvortu u jugozapadnom Londonu.


Amerikanac Henri Pulicer kupio ju je 1960-ih i napisao knjigu u kojoj tvrdi da se radi o originalnoj Da Vinčijevoj slici. Sadašnji vlasnik slike je jedan anonimni konzorcijum, pa nije poznato ko će imati najviše koristi od nje ako se utvrdi da zaista jeste djelo renesansnog genija.
Fondacija tvrdi da je Da Vinči naslikao portret mlade Mona Lize za njenog supruga, a drugu sliku sa starijom Mona Lizom za svog mecenu Đulijana de Medičija.

"Još uvijek se nije pojavio nikakav naučni dokaz da ovo nije Da Vinčijevo djelo. Ispitivali smo sliku iz svakog relevantnog ugla i sve prikupljene informacije ukazuju na to da je ovo ranija verzija Đokonde koja se nalazi u Luvru", izjavio je član fondacije i istoričar umjetnosti Stenli Feldman.

Fondacija je pokazala detalje ispitivanja slike. Međutim, ne slažu se svi sa njegovim zaključkom.
Martin Kemp, profesor sa Univerziteta Oksford i stručnjak za Da Vinčijeva djela, kaže da ne postoji osnova za takvo “razmišljanje o postojanju ranijeg portreta” i da se radi o kopiji.

“Mona Liza iz Ajlvorta” nema suptilne detalje koji se nalaze na originalu, kao što su oni na ženinom velu, kosi, prozračnim slojevima njene haljine, strukturi ruku. Pejzaž je lišen suptilnosti atmosfere. Glava, kao i kod svih drugih kopija, ne pokazuje tu duboku neuhvatljivost koja odlikuje originalno djelo", rekao je Kemp.
On ističe i činjenicu da je Da Vinči uglavnom slikao na drvetu, dok je “Mona Liza iz Ajlvorta” naslikana na platnu. Stenli Feldman je rekao da je svjestan kontroverze koja okružuje sliku.

"Uvijek će biti onih koji će reći da je u pitanju kopija. Spremni smo na diskusiju i rado ćemo prihvatiti sve dokaze koji se tiču slike", izjavio je Feldman.
Alesandro Vezosi, direktor Da Vinčijevog muzeja u gradu Vinčiju, držao je govor na predstavljanju slike, za koju je rekao da je "intrigantna" ali dodao da je potrebno nastaviti sa njenim ispitivanjem.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

KUHINJA