U nastojanju da podstakne interesovanje i privuče što više mladih ljudi, londonski Tejt Britn odlučio je da iskoristi razne tehnološke inovacije.
Kako prenosi agencija Rojters, poznati muzej namjerava da korisnicima interneta omogući da prošetaju robote njegovim galerijama, pretvore muzejski prostor u video igricu, da putem Tvitera komentarišu, raspravljaju i razmjenjuju podatke o umjetničkim djelima ili da se kombinacijom igrice i animiranog filma upoznaju sa sadržajem galerija.
Riječ je o četiri projekta koja su ušla u uži izbor za novoustanovljenu nagradu muzeja - "Tejt IK" (Tate IK Prize), a nagrađena ideja biće realizovana ovog ljeta.
"Željeli smo da pomoću tehnologije iznađemo nove načine kako bismo povećali broj posjetilaca kao i da stvorimo nove spone između publike i umjetnosti", kazala je Džejn Barton, šef kreativnog odsjeka muzeja.
Projekat "Tejtkraft galerija" reprodukuje muzej u popularnu videoigricu Majnkraft. Posjetilac može da se kreće u jednom od 25 umjetničkih djela koja služe kao predložak igrici, da istražuje prodavnice i izložbene prostore, ima interakciju sa avatarima, pronalazi dnevnike i čuje dijelove konverzacije - sve u cilju uspješnog rješavanja igrice.
Drugi projekat, pak, predlaže dirigovanje robota kroz sve dijelove muzeja, čak i one koji obično nisu dostupni publici, treći daje posjetiocima mogućnost da putem animacije i sami stvaraju umjetnička djela, dok četvrti nudi "tvitovanje" o muzejskim kolekcijama.
Projekti imaju kao osnov 20 prostorija muzeja u kojima su izložena djela od XVI vijeka do današnjih dana.
Panel od šest stručnjaka za tehnologiju i umjetnost, među kojima osnivač Vikipedije Džimi Vels, uvrstio je četiri projekta u uži izbor od ponuđenih 51.
Nosilac pobjedničkog projekta, koji će biti proglašen 6. februara, dobija nagradu od 10.000 funti (16.600 dolara) i budžet od 60.000 funti za realizaciju svoje ideje.
(MONDO/Tanjug, Foto: AP)