Japanci imaju zavidne rezultate na međunarodnim testiranjima, a evo nekih trikova kojima se oni služe kako bi bolje pamtilli i brže učili.

Djeca iz azijskih zemalja redovno zauzimaju najviše pozicije na PISA testiranjima, a mali Japanci poznati su po sjajnim akademskim dostignućima i dobrim vještinama u rješavanju problema.
Šta to oni rade drugačije? Nije stvar u tome da uče više od drugih mališana, već možda uče pametnije. Donosimo vam nekoliko japanskih trikova za učenje, pomoću kojih mališani dugo pamte ono što nauče, a ovi trikovi takođe dobro djeluju na kreativnost i stalno napredovanje.
Kaizen
Japanska kaizen fizolofija podrazumijeva svakodnevno pravljenje malih koraka koji vode ka poboljšanju. Umjesto da uče sve odjednom ili kampanjski kako to mnogi rade, u Japanu mališani gradivo dijele na manje zadatke.
Na primjer, kada uče množenje, najpre savladaju jedan dio, pa prelaze na drugi, umjesto da pokušavaju da zapamte sve odjednom. Ovaj metod učenja pomaže u izgradnji stabilne osnove i smanjuje stres, dok im istovremeno poboljšava dugoročno razumijevanje.
Razmaknuto ponavljanje
Jedna od najvećih grešaka koje djeca prave je da jednom pročitaju nešto i misle da su to naučili. Japanski studenti koriste razmaknuto ponavljanje — tehniku gdje ponavljaju informacije u sve većim vremenskim razmacima.
Kako se primjenjuje ova tehnika? Neka vaše dijete pročita nešto novo danas, pa to isto za dva dana, pa za nedjelju dana, i tako dalje. Ova tehnika jača pamćenje tako što obnavlja znanje neposredno prije nego što izbledi, što ga čini lakšim za kasnije prisjećanje.
Kinestetičko učenje
U japanskim školama učenje nije samo u knjigama – već i u radu. Oni uključuju praktične aktivnosti, bilo da su u pitanju naučni eksperimenti, origami za razumevanje geometrije ili korišćenje stvarnih objekata za rješavanje matematičkih problema.
Podstaknite svoje dijete da se uključi u interaktivno učenje tako što ćete izvoditi male eksperimente, koristeći kartice ili čak igrajući uloge prema istorijskim događajima. Kada djeca aktivno učestvuju u tome što uče, mnogo bolje razumiju i zadržavaju informacije.
Aktivno prisjećanje
Umjesto pasivnog ponovnog čitanja bilješki, japanski đaci praktikuju aktivno prisjećanje — tehniku gdje pokušavaju da zapamte informacije bez gledanja u njih.
Da biste to učinili zabavnim za dijete, pretvorite učenje u kviz, koristite kartice ili ih zamolite da sumiraju ono što su naučili bez provjere bilješki. Ovaj metod jača neuronske veze, što olakšava zadržavanje informacija.
Vizuelizacija
Japanski učenici često koriste vizuelne tehnike za pamćenje složenih informacija. Povezivanje riječi sa slikama čini učenje zanimljivijim i efikasnijim.
Ohrabrite dijete da crta crteže ili simbole koji predstavljaju ključne koncepte. Na primjer, ako uče o Sunčevom sistemu, mogu da nacrtaju planete sa zabavnim karakteristikama umjesto da samo pamte njihova imena. Ova tehnika čini apstraktne koncepte lakšim za razumijevanje i pamćenje.
Mape uma
Mapa uma je vizuelni dijagram koji pomaže djeci da povežu ideje. Umjesto da pamte običan tekst, djeca mogu da kreiraju šarene, razgranate grafikone koji će im pomoći da strukturiraju svoje misli.
Na primjer, ako dijete uči o životinjama, može da napravi mapu uma koja kategoriše sisare, gmizavce, ptice i tako dalje. Ova tehnika poboljšava razumijevanje i čini učenje zabavnim i zanimljivim.
Fejnmanova tehnika
Jedan od najboljih načina da se istinski razume koncept je da se objasni jednostavnim riječima – ovo se zove Fejnmanova tehnika. U japanskoj kulturi djeca se često podstiču da pouče mlađu braću i sestre ili drugove iz razreda onome što su naučili.
Ohrabrite svoje dijete da vas ili brata, sestru nauči onome što je učilo. Ako se muče da nešto objasne, to znači da moraju ponovo da pregledaju tu temu. Ovaj metod ne samo da jača njihovo razumijevanje, već i gradi samopouzdanje, prenosi Times of India.