Mirisi podstiču sjećanja, ali i kupovnu moć - tvrde naučnici, ali i stručnjaci za marketing.
Na primjer, dašak određenog parfema može da podsjeti na prvu ljubav. Takođe, mirisi djeluju opuštajuće.
Mudri posrednici u prodaji nekretnina često peku kolače u kućama i stanovima koje nastoje da prodaju.
Stručnjaci za marketing sa Univerziteta države Vašington i sa švajcarskog Univerziteta "Sent Galen" htjeli su da saznaju koji mirisi su najefikasniji za prevođenje mušterija u stanje raspoloženosti za šoping.
U članku objavljenom u časopisu "Maloprodaja" izvijestili su da su jednostavniji mirisi - efikasniji.
Stotine kupaca u Švajcarskoj bilo je izloženo jednostavnom mirisu pomorandže i kompleksnoj kombinaciji pomorandže, bosioka i zelenog čaja.
Analiza računa u kasi prodavnice pokazala je nesumnjiv skok prodaje kada je u prodavnici vladao miris pomorandže.
Drugom jednostavnom mirisu pripisuje se poboljšanje u obavljanju misaonih operacija. Studenti Univerziteta države Vašington bili su izlagani raznim mirisima dok su rješavali probleme sa riječima.
Veći broj problema riješili su za kraće vrijeme kada se u vazduhu osjećao jednostavan miris, nego kada se osjećala kombinacija mirisa ili kada nije bilo nikakvog mirisa.
Dekan fakulteta za biznis na vašingtonskom Univerzitetu Erik Spangenberg kaže da mozak lakše prima jednostavnije mirise i da se zato ljudi lakše koncentrišu u radu ili u šopingu.
(Srna)