Djed Mraz je najskuplji brend na svijetu, ocijenila je britanska agencija "Brend Fajnens".
Prema ocjeni ove agencije, Djed Mraz bi kao brend vrijedio 1,162 milijarde evra, oko tri puta više od kompanije "Epl", čija se vrijednost kreće oko 366 milijardi evra.
Lik dugobradog i belobradog starca obučenog u crveno-bijelo odijelo osmišljen još u 19. vijeku, kao brend bio bi pet puta skuplji od "Koka-kole", čija je vrijednost na berzama 200,9 milijardi evra.
"Djed Mraz je brend broj jedan u svijetu", smatra Dejvid Hej direktor britanske agencije koja je za procenu vrijednosti brenda koristila ekonomski učinak Deda Mraza u turističkom, trgovinskom i u ugostiteljskom sektoru.
"Neosporno je da je Deda Mraz poznata ličnost najveće vrijednosti u svijetu, i nije ni čudo što brendovi kao što su "Koka-kola", "Folksvagen" ili "KFC" pokušavaju da se približe njegovoj poplurarnosti.
Kada je riječ o poznatim ličnostima, fudbaler Dejvid Bekam je, poslije najavljenog povlačenja sa fudbalskih terena u maju ove godine, na osnovu raznih ugovora za reklamiranje robnih marki zaradio 35,5 miliona evra, a očekuje se da bi ta vrijednost mogla dostići 363,2 miliona evra.
Procjenjuje se da je rođenje naslednika britanske krune u julu ove godine princa Džordža, britanskoj ekonomiji donijelo 581,2 miliona evra.
(MONDO/Tanjug)