Sudeći prema rezultatima jednog američkog istraživanja,obrazovanost roditelja u mnogome utiče na uspjeh koji će tokom školovanja postići njihova djeca
Obrazovane mame i tate podižu djecu tako da ona postaju svjesna sopstvene vrijednosti i talenata koje posjeduju, pritom ih motivišući da razvijaju svoje sposobnosti kroz razne vanškolske aktivnosti.
Erik Dubov, professor psihologije na Grin stejt univerzitetu, istakao je da se analizom podataka došlo do zaključka da obrazovanje roditelja ima veći uticaj na uspjeh djece od porodičnog socio-ekonomskog statusa.
Dubov tvrdi da djeca manje obrazovanih ljudi češće imaju problematično ponašanje od mališana čiji su mama i tata akademski građani. Upravo ti problemi u ponašanju mogu dovesti i do slabijeg uspjeha u školi, smatra Dubov.
„Djeca koju kažnjavaju zbog neprimerenog ponašanja u školi češće razvijaju odbojnost prema ovoj ustanovi i obrazovanju uopšte, pa zbog toga gube volju da za postizanjem uspjeha u njoj", zaključuje Dubov.
Jedna malo starija britanska studija takođe ide u prilog Dubovljevim tvrdnjama. Naime, britanski naučnici su utvrdili da djeca najviše uče iz primjera, i to uglavnom iz onih koje posmatraju kod kuće.
Ukoliko roditelji čitaju knjige, odlaze u muzeje i pozorišta, veće su šanse da će djeca učestvovati u tim aktivnostima i naučiti da cijeni dostignuća i uspjeh u obrazovanju.
Takođe, ovakvi roditelji imaju više povjerenja u inteligenciju i sposobnosti svoje djece, pa se to odražava i na samopouzdanje mališana koji shvataju da mogu da postignu sve što žele.
(MONDO, Foto: Ilustracija Guliver/Getty Images/Thinkstock)