Prodaja automobila na tržištu EU povećana je 4,5 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, što je deveti mesec zaredom kako raste, objavila je Asocijacija evropskih proizvođača automobila (ACEA). Najviše se prodaju "renoi".
Od početka godine, dakle za period januar-maj, prodaja je porasla 6,9 odsto u odnosu na isto razdoblje 2013, a prodato je 5.431.921 vozilo.
Sa izuzetkom Italije, sva velika evropska tržišta zabeležila su rast u maju - francusko 0,3 odsto, nemačko 5,2 odsto, britansko 7,7 odsto, a špansko čak 16,9 odsto. Rang ostaje isti i kada se posmatra period od prvih pet meseci, na čelu sa Španijom (16,3 odsto), dok su na poslednja dva mesta po stopi rasta Italija (3,2) i Francuska (3,0 odsto).
Međutim, posmatrano po proizvođačima, vode upravo francuske kompanije. "Reno" je u maju ostvario rast prodaje od 18,8 odsto u odnosu na maj 2013, pri čemu su i marke u vlasništvu "Renoa" i one koje pripadaju rumunskoj filijali "Dačija" ostvarile rast, i to od 16,2 i 25,1 odsto, respektivno.
Što se stope rasta tiče, u maju je japanski "Nisan" (+10,7 odsto) pretekao nemačkog proizvođača "Folksvagen" koji je je uz rast od 9,6 odsto ipak ostao lider u obimu prodaje na evropskom tržištu, sa 290.119 prodatih novih vozila.
Francuska kompanija "Pežo-Sitroen" PSA u posmatranom mesecu je ostvarila skromniji rast od 4,3 odsto, pri čemu je "Pežo" povećao prodaju 4,9, a Sitroen 3,5 odsto u odnosu na maj 2013.
A što se obima prodaje tiče, PSA je ipak ostala ispred "Renoa", sa 120.128 prodatih jedinica u maju, prema 101.334 koliko je prodao "Reno".
Najzad, neki proizvođači su u istom mesecu ipak zabeležili pad prodaje, kao što su "Ford" (2,0 odsto), "Fijat" (2,7 odsto) ili "Dženeral motors" (6,8 odsto).