• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Korola" dizel 18.490 evra, šta dobijaš za to

Autor mondo.rs

Novu generaciju svog najpopularnijeg modela, japanski proizvođač namenio prodaji na čak 150 svetskih tržišta i pomirio mnoge ukuse.

Posle 40 miliona prodatih primeraka, od kada se 1966. godine pojavila prva "korola”, nakon 11 generacija, može se reći da je to najuspešniji model japanskog proizvođača. Sa snažnim dizel agregatom D-4D od 1,4 litara zapremine i 90 konjskih snaga, uparen sa manuelnim šestostepenim menjačem, čini uverljivu i pre svega, štedljivu kombinaciju. Idealna za duge puteve, što se tokom vožnje po Evropi od 2.000 kilometara na "Politikinom” testu i potvrdilo.

Od prednjeg dela, gornje rešetkaste maske i hromiranih lajsni modernih svetlosnih grupa, agresivnog branika sa donjim usisnicima vazduha, izgleda dinamičnije nego ikada. Pozadi velika stop svetla usecaju se u zadnje blatobrane i kratki poklopac prtljažnika. Čistih linija i uravnoteženih proporcija nova "korola” je duža od prethodne generacije za 75 milimetara, šira za 15, a visina smanjena za pet milimetara.

Novi dizajn je doneo veću aerodinamiku uz smanjeni koeficijent otpora vazduha od 0,27. Međuosovinsko rastojanje je povećano za 100 milimetara, pa je prostor za noge pozadi vodeći u klasi sa 706 milimetara. Prtljažnik je 452 litra zapremine, sedišta su sa dobro ergonomski oblikovanim ivicama, sve zajedno - prostrano, udobno i tiho. Novi farovi sa četiri dnevna LED svetla deluju veoma upozoravajuće na putu.

U odnosu na desetu generaciju unutrašnjost je blago promenjenih nagiba, linija kokpita i bočnih otvora za ventilaciju. Zamerka je nisko postavljen, skoro neprimetan, prekidač za sva četiri žmigavca, kao i poklopac koji sakriva upaljač i USB ulaz, koji mora da ostane otvoren, pa se prostor za sitnice teško koristi.

"Korola” je udobna i ne previše tvrda u krivinama. Osećaj bezbednosti nudi sedam vazdušnih jastuka, ESP, "Mek Ferson” vešanje napred, a torziono pozadi, dok su kočnice efikasne, a auto upravljiv, sa neposrednim odzivom volana i kod jakih iznenadnih kočenja. To je potvrđeno po "prepotopskom” pljusku na Lancoš mostu u Budimpešti. Uz nerazumno kočenje automobila ispred, kad je sa obiljem vode na asfaltu "korola” mirno stala ne gubeći pravac i ne igrajući po vodenoj podlozi.

Agregat D-4D je pogodan za duge puteve i ovakav auto. Iako se pobornicima snage čini preskromno tih 90 konja, nije nikako malo. Sa šestobrzinskim manuelnim menjačem, opseg obrtnog momenta po svakom stepenu prenosa, omogućen je konstantno. Maksimalnih 205 njutnmetara obrtnog momenta oseti se u intervalu od 1.800 do 2.800 obrtaja u minuti. U nižim obrtajima (do 1.500) oseti se trenutna inertnost tempa agregata, ali to odmah prolazi na više od 1.600, 1.700 obrtaja u minuti.

Tokom testa mali dizelaš pokazao je sjajnu agilnost i štedljivost. Prosečna potrošnja se po autoputevima Mađarske, Austrije i Nemačke kretala u opsegu od 3,8 do 4,9 litara na 100 kilometara, iako su na testu automobil vozili i više od 160 kilometara na čas. Sa punim rezervoarom daje mogućnost prelaska više od 1.000 kilometara.

Ubrzanja dovoljna, a elastičnost dizela besprekorna, pa prihvata gas bez "štucanja”, zagušivanja i onog čuvenog "poklanjanja” pre juriša koji imaju mnogi.

Bogat paket opreme "luna” dobro odmeren, klima snažna i efikasna. Kako se zadnja klupa deli u odnosu 60 prema 40, da ima peta vrata za duže i više terete umesto klasičnog poklopca prtljažnika, bio bi to, možda, i idealan porodični automobil za sva vremena.

Mada, i pored cene od 18.490 evra, za ovaj nivo luksuza ne treba sumnjati u uspeh.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop