• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Upoznajte jedinu Srpkinju koja dizajnira jahte

Autor mondo.rs

Klijenti Svetlane Mojić su milioneri iz celog sveta, a osim jahti, dizajnirala je i jedan avion, plutajući hotel, naočare protiv džet-lega.

 Upoznajte jedinu Srpkinju koja dizajnira jahte Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

"Ovo jeste uglavnom muška industrija, ali kada ste dobri u svom poslu, onda niko ne pravi pitanje da li ste muško ili žensko. Nedavno smo osvojili Milenijumsku nagradu za projekat plutajućeg hotela sa katamaran apartmanima, i bilo je pomalo neobično jer sam na podijumu tog internacionalnog konkursa bila jedino žensko", kaže Svetlana Mojić, mlada i uspešna dama, koju smo upoznali na otvaranju beogradskog Sajma nautike, lova i ribolova, koji možete da posetite do 1. marta.

Sajam nautike, lova i ribolova

Sajam traje do 1. marta, a radno vreme manifestacije je od 10 do 19 časova. Ulaznica košta 300 dinara, a parking 100 dinara po satu. Na Sajmu se mogu videti plovila, brodski i vanbrodski motori, oprema za sportove na vodi, čarter i nautički turizam, ribolovačka i lovačka oprema, oprema za marine, nautička literatura…

 Svetlana je jedina žena iz naše zemlje koja se bavi dizajnom jahti. Osim što ima svoju kompaniju specijalizovanu za dizajn enterijera i eksterijera jahti, u maju 2014. godine pobedila je u dizajnu enterijera privatnog "Boing 787 VIP" aviona na takmičenju u Londonu.

Ko u Srbiji ima novac za to što vi pravite?

"Uglavnom radim za strane klijente jer su ljudima u Srbiji jahte mahom finansijski nedostupne."

Da li su vaši kupci zvezde svetskog šoubiznisa?

"Za velike jahte zvezde obično nemaju para. Moji klijenti su uglavnom poslovni ljudi koji imaju malo slobodnog vremena, ali koji su uspeli u životu i svoje slobodno vreme žele da provedu na najbolji mogući način, uživajući u prirodi. To su uglavnom pasionirani jedriličari, odnosno nautičari".

Koliko košta najjeftinija, a koliko najskuplja jahta koju ste dizajnirali?

"Mi radimo samo dizajn projekat, tako da često ne znam finalnu cenu svega što radimo, ali recimo da se cene luksuznih jahti dužih od 30 metara, kreću oko milion evra po metru dužine. Cene se razlikuju i u zavisnosti od toga da li radite dizajn za klijente ili za brodogradilišta".

Kako izgleda i koliko traje proces dizajniranja jahti?

"Ono što je zanimljivo je da sve treba smestiti u mali prostor, a da sve to može da se menja i da ne bude dosadno. To vam je kao da treba da smestite četiri slona u 'fiću'. Pre svega, dizajn radimo prateći trendove, a sada su hit materijali koji izgledaju kao prirodni, popularan je i sirovi metal. Proces dizajniranja jedne jahte traje otprilike oko tri godine. Takođe, dizajn jahti je specifičan jer je reč o objektu koji se kreće, pa zahteva znanja koja nemaju 'obične' arhitekte. U suštini, prvo se priča sa klijentima o tome koje su njihove želje i potrebe, pa onda pokušavamo da nađemo pravo rešenje. U svakom slučaju, to podrazumeva kontinuirani rad, sve dok klijent ne bude potpuno zadovoljan."

Ova mlada dama, koja je inače diplomirala na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu, a specijalizovala se za dizajn jahti i konstrukcije u Veneciji, kaže da do sada nije imala nezadovoljnih klijenata. Kaže i da joj je u ovom poslu pomoglo i iskustvo na vodi koje je stekla tokom deset godina u jedriličarskoj reprezentaciji Srbije.

Koji je najveći poslovni izazov ste se do sada susreli?  

"Svaki projekat je izazov za sebe, ali recimo da je zanimljiv aktuelan projekat turističkog rizorta na Mamuli u Crnoj Gori. Projekat je u toku, a od stare tvrđave treba napraviti luksuzni hotel i spa centar, ali tako da se u suštini ništa ne nadograđuje, već da se iskoristi postojeći prostor, preuređujući samo enterijer. To je izuzetno zahtevno. Takođe, sada radimo i sa brodogradilištem Snežnik u Bezdanu na jednoj luksuznoj rečnoj jahti. Projekat je zanimljiv jer će biti primenljiv za srednju Evropu. Nedavno smo završili prototip naočara protiv džet-lega za jednu holandsku kompaniju. Taj projekat je prošle godine proglašen jednim od 20 najinovativnijih u Evropi, a sada su naočare u fazi testiranja - testiraju ih piloti jedne holandske aviokompanije koja je kupila eksluzivno pravo na njih".

Dakle, drage naše čitateljke, ko kaže da žene ne mogu da uspeju u muškom biznisu - Svetlana Mojić je primer.

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop