Alberto Muči, novinar Vice-a, posetio je supermarket budućnosti, predstavljen u okviru Univerzalne svetske izložbe Expo 2015. u Milanu, kako bi saznao kako će se kupovati za nekoliko godina.
Muči je obišao Future Food District, samouslugu budućnosti koju je osmislio italijanski lanac supermarketa Coop, uz pomoć arhitekte Karla Ratija.
Prostor je organizovan na način koji na prvi pogled zbunjuje, jer su proizvodi različitih "kategorija" ponuđeni zajedno.
"Ova samousluga se inspiriše prirodnim lancem proizvodnje hrane", objašnjava italijanski novinar.
"Primera radi, pored svežeg paradajza nalaze se konzerve sa raznim sosovima od paradajza, a pored grožđa su flaše s vinom, dakle od sirovine do gotovog proizvoda", navodi Muči.
Supermarket budućnosti ima robote koji pomažu pri pakovanju kupljenih proizvoda, a jedan od njegovih glavnih ciljeva jeste da podstakne interakciju: velike stalaže su izbačene tako da mušterije mogu da imaju vizuelni kontakt sa drugim kupcima i eventualno započnu razgovor.
"Ideja je da se stvori utisak da ste na klasičnoj pijaci", izjavio je Alfredo Rikelmi, šef projekta.
"Ljudi moraju da imaju mogućnost da vide ostale prisutne u prodavnici. Zato smo odlučili da postavimo prilično niske stolove kako bi prostor samousluge bio što pregledniji", objasnio je on.
Muči navodi da će samousluga budućnosti biti opremljena ekranima koji će se naizmenično paliti kada kupac bude prolazio ispred njih, a koji će mu davati informacije o proizvodima iz ponude - o njihovom poreklu, hranljivoj vrednosti, pa čak i to koliko je proizvođač zagadio okolinu.
Kupci mogu, takođe, da preuzmu posebnu aplikaciju, navedu svoje ukuse i prehrambene navike i dobiju sugestije u vezi sa kupovinom.
I dok su cene proizvoda prilično razumne, to se ne može reći za novac koji je potreban da bi se jedan ovakav objekat podigao i opremio. Naime, u izgradnju spermarketa budućnosti treba uložiti čitavo jedno malo bogatstvo, tačnije - 15 miliona evra.