• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da se više nikada ne razočarate

Autor mondo.rs

Menjajući naša očekivanja, promenićemo našu emotivnu reakciju na stvarnost. Ta veština se naziva upravljanje očekivanjima.

  Jedan od najboljih načina da stalno budete nezadovoljni i razočarani jeste da uvek očekujete previše - od sebe, drugih ili života.

Drugim rečima, nekada naše zadovoljstvo ili nezadovoljstvo nečim ne zavisi toliko od stvarnosti kao takve, koliko od naših očekivanja - kriterijuma na osnovu kojih ocenjujemo stvarnost.

Menjajući naša očekivanja, promenićemo našu emotivnu reakciju na stvarnost. Ta veština se naziva upravljanje očekivanjima, piše Zoran Milivojević za "Politiku".

Za razliku od željenja koje je aktivno, očekivanje je pasivno, na šta ukazuje to što je reč izvedena iz čekanja. Tipično je da se očekuje šta će neko drugi uraditi u budućnosti. Može se očekivati nešto pozitivno ili nešto negativno, očekivanja mogu biti visoka ili niska.

Kada osoba očekuje nešto pozitivno, u zavisnosti da li se kasnije desilo u skladu sa očekivanim, ispod ili iznad očekivanog, osoba će biti zadovoljna, razočarana ili oduševljena. Prema tome, što su niža očekivanja, što ih je lakše zadovoljiti, to je manji rizik da će neko biti razočaran.

Kada su stvari u pitanju, poput automobila, što su oni skuplji i što je njihova marka sa boljom reputacijom, veći je rizik da njihovi kupci budu razočarani. Kako je dugoročno gledano, svedočenje razočaranog kupca veoma "toksično" za reputaciju datog proizvođača, oni su počeli da posvećuju pažnju "upravljaju očekivanjima" svojih kupaca, trudeći se da ih svedu sa previsokih na realistična.

Kao što je moguće upravljati tuđim očekivanjima, moguće je upravljati i vlastitim. I tu važi da smanjenje očekivanja smanjuje rizik od nezadovoljstva. Pesimista koji uvek očekuje najgore, sprečava sebe da doživi snažno razočaranje.

Bilo kakav da bude ishod, on neće biti razočaran: ili je pametno predvideo negativno ili je njegova sugestija uticala da se izbegne negativan ishod ili mu je "drago što nije u pravu".

Nekada u brak stupaju ljudi koji imaju romantične fantazije o tome kako će izgledati njihovo venčanje, medeni mesec i zajednički život. Kada se stvarnost ne uklopi u njihova očekivanja postaju nezadovoljni i razočarani, tako da se odlučuju da bračnom terapijom "poprave" svoj brak. Povremeno se ispostavi da dati brak nije toliko loš, koliko su bajkovita očekivanja stvarni razlog razočaranja.

Kada osoba odustane od nerealnih očekivanja i zahteva, tada može da uvidi da kvalitet već postoji i da postane zadovoljna onim što već ima.

Naša očekivanja od pojedinih političara takođe utiču na naše zadovoljstvo ili nezadovoljstvo njihovim radom. Tipično je da političari upravljaju očekivanjima birača tako što ih tokom izbora podižu, a kada dođu na vlast smanjuju.

Setimo se poznate Kenedijeve izjave: „Ne pitajte se šta Amerika može da uradi za vas, već šta vi možete da uradite za Ameriku”. Bez stvarnih rezultata, teško je dugoročno vladati upravljajući narodnim očekivanjem.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop