Svjetski poznat kuvar Nusret Gokče stekao je slavu zahvaljujući Mitku Muriću iz Rožaja.
Mitko Murić (Mithat Erdem), porijeklom iz Jablanice kod Rožaja iz Crne Gore, danas je uspešan biznismen, a svoju karijeru je započeo u Istanbulu, gdje se doselio sa svega šest godina. Kao mladić radio je u Kapaličaršiji gdje je sticao svoja prva iskustva.
Iako nije završio školu, uspio je da pokrene vlastiti brend "Vento Milano", sa kojim je učestvovao na brojim modnim revijama širom svijeta. U tekstilnoj industriji zadržao se punih 25 godima, prenosi Fokus pres.
Prekratnica na njegovom putu dogodila se 2010. godine, kada je upoznao tada nepoznatog kuvara i mesara Nusreta Gökçkea, te prepoznao njegov potencijal.
Nusret Gokče, svjetski poznat kao "Kralj soli" ("Salt Bae"), postao je globalna senzacija zbog svog karakterističnog načina posluživanja mesa i soljenja hrane.
Zahvaljujući Muriću postao svjetski poznat
Nusret je rođen 1983. godine u turskom gradu Erzurumu, u siromašnoj porodici. Sa samo 14 godina počeo je da se bavi mesarskim zanatom, pokazujući veliku strast prema kulinarstvu. Od 2007. do 2010. godine vrijedno je radio kao volonter u brojnim restoranima širom Argentine i Sjedinjenih Američkih Država, prikupljajući dragocjeno iskustvo u pripremi mesa.
Nakon tromesečnog boravka u SAD, Nusretov život se dramatično promijenio kada ga je kontaktirao Murić. Ovaj ključni poziv označio je početak poslovnog partnerstva koje će prerasti u kulinarsku imperiju.
Murić mu je ponudio partnerstvo i finansijsku podršku od milion eura. Upravo ta investicija dovela je do prvog Nusr-er restorana u Istanbulu, koji je danas postao globalni fenomen. Brend je trenutno procijenjen na 1.3 milijarde.
Nusretova jedinstvena ličnost i karakteristični pokret soljenja pretvorili su ga u internet senzaciju, privlačeći brojne svetske zvijezde u njegove restorane.
Brojne kontroverze oko Nusreta
Međutim, uspjeh nije prošao bez kontroverzi. Restorani su često kritikovani zbog "opscenih" cijena, a Nusret je izazvao neodobravanje svojim ponašanjem tokom proslave Argentine na Svetskom prvenstvu 2022. godine, kada je dosađivao igračima, otimao trofej i pretvarao njihovu proslavu u vlastiti šou, piše sandzacke.rs.
Dodatno, 2021. godine, Nusret je na društvenim mrežama nazvao svoje poslovne partnere "izdajnicima" i "neprijatnim partnerima", bez jasnog objašnjenja svojih optužbi. Istovremeno, počeli su se da se pojavljuju izvještaji o mogućoj prodaji udjela u kompaniji.
Podsjetimo, biftek u njegovom restoranu košta 20 evra, ali ako vam ga on lično posoli, cijena se kreće i do 800 evra.
Trio koji stoji iza imperije Nusr-Et
Iako je Nusret lice brenda i osoba koja privlači najviše pažnje, vlasništvo nad lancem ekskluzivnih restorana Nusr-Et podijeljeno je između tri poslovna partnera:
- Nusret Gokče posjeduje 25 posto udela
- Mithat Erdem (Mitko Murić) drži 35 procenata
- Ferit Şahenk, predsjednik turske Doğuş grupe, vlasnik je 40 posto udjela
Obećanje ispunjeno
Kada je Mitko Murić odlučio da uloži u Nusreta, on mu je obećao da će postići takav uspjeh da će morati da kupi mašinu za brojanje novca. Sudeći po današnjem statusu i vrijednosti lanca Nusr-Et, to obećanje je daleko premašeno.
Dok Nusret nastavlja da privlači pažnju svojim karakterističnim stilom i pojavljivanjima sa slavnim ličnostima, njegova dva poslovna partnera, uključujući i našeg čovjeka iz Jablanice, uživaju u plodovima svog ulaganja iz pozadine - daleko od očiju javnosti, ali sa značajnim udjelom u jednom od najprepoznatljivijih kulinarskih brendova današnjice.
(Biznis priče/Mondo)