• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Viralnog kuvara poznatog kao "Salt Bae" proslavio je Mitko iz Crne Gore

 vesna.jpg
Autor Vesna Kerkez

Svjetski poznat kuvar Nusret Gokče stekao je slavu zahvaljujući Mitku Muriću iz Rožaja.

 Viralnog kuvara poznatog kao "Salt Bae" proslavio je Mitko iz Crne Gore Izvor: Depo Photos / Zuma Press / Profimedia/instagram/printscreen/mitkomuric

Mitko Murić (Mithat Erdem), porijeklom iz Jablanice kod Rožaja iz Crne Gore, danas je uspešan biznismen, a svoju karijeru je započeo u Istanbulu, gdje se doselio sa svega šest godina. Kao mladić radio je u Kapaličaršiji gdje je sticao svoja prva iskustva.

Iako nije završio školu, uspio je da pokrene vlastiti brend "Vento Milano", sa kojim je učestvovao na brojim modnim revijama širom svijeta. U tekstilnoj industriji zadržao se punih 25 godima, prenosi Fokus pres.

Prekratnica na njegovom putu dogodila se 2010. godine, kada je upoznao tada nepoznatog kuvara i mesara Nusreta Gökçkea, te prepoznao njegov potencijal.

Nusret Gokče, svjetski poznat kao "Kralj soli" ("Salt Bae"), postao je globalna senzacija zbog svog karakterističnog načina posluživanja mesa i soljenja hrane. 

Zahvaljujući Muriću postao svjetski poznat

Nusret je rođen 1983. godine u turskom gradu Erzurumu, u siromašnoj porodici. Sa samo 14 godina počeo je da se bavi mesarskim zanatom, pokazujući veliku strast prema kulinarstvu. Od 2007. do 2010. godine vrijedno je radio kao volonter u brojnim restoranima širom Argentine i Sjedinjenih Američkih Država, prikupljajući dragocjeno iskustvo u pripremi mesa.

Nakon tromesečnog boravka u SAD, Nusretov život se dramatično promijenio kada ga je kontaktirao Murić. Ovaj ključni poziv označio je početak poslovnog partnerstva koje će prerasti u kulinarsku imperiju.

Murić mu je ponudio partnerstvo i finansijsku podršku od milion eura. Upravo ta investicija dovela je do prvog Nusr-er restorana u Istanbulu, koji je danas postao globalni fenomen. Brend je trenutno procijenjen na 1.3 milijarde.

Nusretova jedinstvena ličnost i karakteristični pokret soljenja pretvorili su ga u internet senzaciju, privlačeći brojne svetske zvijezde u njegove restorane.

Brojne kontroverze oko Nusreta

Međutim, uspjeh nije prošao bez kontroverzi. Restorani su često kritikovani zbog "opscenih" cijena, a Nusret je izazvao neodobravanje svojim ponašanjem tokom proslave Argentine na Svetskom prvenstvu 2022. godine, kada je dosađivao igračima, otimao trofej i pretvarao njihovu proslavu u vlastiti šou, piše sandzacke.rs.

Izvor: Depo Photos / Zuma Press / Profimedia

Dodatno, 2021. godine, Nusret je na društvenim mrežama nazvao svoje poslovne partnere "izdajnicima" i "neprijatnim partnerima", bez jasnog objašnjenja svojih optužbi. Istovremeno, počeli su se da se pojavljuju izvještaji o mogućoj prodaji udjela u kompaniji.

Podsjetimo, biftek u njegovom restoranu košta 20 evra, ali ako vam ga on lično posoli, cijena se kreće i do 800 evra.

Trio koji stoji iza imperije Nusr-Et

Iako je Nusret lice brenda i osoba koja privlači najviše pažnje, vlasništvo nad lancem ekskluzivnih restorana Nusr-Et podijeljeno je između tri poslovna partnera:

  • Nusret Gokče posjeduje 25 posto udela
  • Mithat Erdem (Mitko Murić) drži 35 procenata
  • Ferit Şahenk, predsjednik turske Doğuş grupe, vlasnik je 40 posto udjela

Obećanje ispunjeno

Kada je Mitko Murić odlučio da uloži u Nusreta, on mu je obećao da će postići takav uspjeh da će morati da kupi mašinu za brojanje novca. Sudeći po današnjem statusu i vrijednosti lanca Nusr-Et, to obećanje je daleko premašeno.

Dok Nusret nastavlja da privlači pažnju svojim karakterističnim stilom i pojavljivanjima sa slavnim ličnostima, njegova dva poslovna partnera, uključujući i našeg čovjeka iz Jablanice, uživaju u plodovima svog ulaganja iz pozadine - daleko od očiju javnosti, ali sa značajnim udjelom u jednom od najprepoznatljivijih kulinarskih brendova današnjice.

(Biznis priče/Mondo)

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop