• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

YouTube promijenio spornu odluku, 4K rezolucija je ponovo besplatna

Autor Ilija Baošić

Korisnici nisu dobro reagovali na zahtjevanje Premium pretplate za gledanje videa u 4K rezoluciji.

 Premium rezolucija na Youtube Izvor: Pixabay

Internetom je kao bomba odjeknula vijest da YouTube želi da naplaćuje gledanje videa u 4K rezoluciji, odnosno da tim potezom želi da uslovi korisnike da koriste YouTube Premium pretplatu. Ipak, prema zvaničnim informacijama, ovaj "test" je zvanično završen.

Početkom mjeseca, korisnici na sajtu Reddit su masovno krenuli da se žale da im YouTube ne dozvoljava da gledaju klipove u 4K rezoluciji, dijeleći snimke ekrana kao dokaz. Prema onome što smo mogli da vidimo, a što je i sam YouTube kasnije potvrdio, kompanija je testirala 4K rezoluciju kao pogodnost koja je dostupna samo korisnicima koji plaćaju YouTube Premium pretplatu, koja u Srbiji iznosi 749 dinara za standardni, odnosno 1.149 dinara za porodnični plan.

Nikoga nije začudilo što je odgovor korisnika bio žestok, pogotovo ako uzmemo u obzir da YouTube već više od 10 godina nudi besplatno gledanje videa u 4K, a čak nudi i mogućnost gledanja podržanih klipova u 8K rezoluciji. Ipak, kako tvrdi zvanični Twitter nalog platforme, ovaj eksperiment je sada završen, što znači da će korisnici, kojima je bila zaključana 4K rezolucija, ponovo moći da je koriste potpuno besplatno.

"U potpunosti smo isključili ovaj eksperiment. Gledaoci bi sada trebalo da mogu da pristupe 4K rezoluciji bez Premium članstva", rekao je YouTube u odgovoru jednom Twitter korisniku.

Ono što ostaje nejasno jeste šta je YouTube odlučio. Iako korisnici ponovo mogu da pristupe 4K rezoluciji, to ne znači da Google već sutra neće promijeniti ovu odluku. Priče o testu nam nimalo nisu jasne, jer ne razumijemo zašto je za ovako nešto uopšte bio potreban test. Ipak, ukoliko su samo željeli da opipaju puls svojih korisnika, odgovor je bio prilično jasan i vrlo sličan nedavnom pokušaju da nam serviraju pet reklama pre početka videa.

 (MONDO)

Pročitajte i ovo

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS