Rusija ima ambiciozne planova gleda za stvaranje sopstvene industrije video igara, uključujući i proizvodnju ruske gejming konzole.
Rusija, poznata i po lansiranju kultne igre Tetris, aNa nedavnom socijalno-ekonomskom sastanku, ruski predsJednik Vladimir Putin naložio je svojoj vladi da razmotri ovu inicijativu, pišu lokalni mediji.
U uredbi, vlada je posebno pozvana da istraži mogućnosti razvoja kako stacionarnih, tako i prenosivih konzola za igre, zajedno sa pratećim operativnim sistemom i sistemom u oblaku za distribuciju igara korisnicima.
Inicijativa Putina došla je nakon odluke svih važnih svJetskih proizvođača video igara, uključujući Sony, Microsoft i Nintendo, da obustave zvaničnu prodaju svojih proizvoda Rusiji zbog vojne intervencije u Ukrajini. Iako lokalni prodavci i dalje uspIJevaju da nekim kanalima uvezu strane konzole za video igre, izgleda da Kremlj vidi priliku za razvoj domaće industrije video igara uslJed oštrih ekonomskih sankcija i tenzija u odnosima sa zapadom.
Putin je postavio rok do 15. juna za analizu ovog ambicioznog plana, a ruski premijer Mihail Mišustin će nadgledati njeno sprovođenje. Ipak, jasno je da će ovo biti izazovan poduhvat. "Kommersant" izvještava da je Putin vjerovatno povjerio ruskoj tehnološkoj kompaniji VKontakte da sprovede plan, ali ističe da postoji zabrinutost u industriji da Rusija nema iskustva u proizvodnji sopstvenih verzija PlayStation i Xbox konzola, te da će izgradnja takvog sistema počevši od nule zahtijevati značajno vrijeme, možda čak i do 10 godina.
Nije dovoljno proizvesti samo konzolu sa naprednim čipovima, posebno ako se uzmu u obzir restrikcije u vezi sa izvozom takvih tehnologija iz SAD. Takođe je neophodno izgraditi snažan sistem programera softvera. "Kommersant" dalje sugeriše da bi realnija opcija bila da Rusija nabavi hardver iz Kine i tako kreira prenosivu varijantu konzole sličnu Steam Deck konzoli koju je razvio Valve Corporation.
(BENCHMARK.RS)