Ako ih niiste igrali sad ih odigrajte - ovo su igre koje ne smete propustiti!
Među igrama koje će prve biti uvrštene u novootvorenu Kuću slavnih video igara su Pong, koja je milione korisnika uvela u ovu vrstu elektronske zabave, Doom koja je pokrenula raspravu o ulozi igara i nasilja u društvu i Super Mario Bros čiji je debeljuškasti brkajlija ugrozio čak i popularnost Mikija Mausa.
Prvih šest igra koje ulaze u Kuću slavnih potiču iz različitih perioda i platformi, ali je svima zajedničko to da su imale snažan uticaj na industriju video igara, popularnu kulturu i društvo u celini, navodi se u saopštenju Strong National Museum of Play iz Njujorka.
Pored igre Pong, koja se pojavila 1972, Doom iz 1993. i Super Mario Bros iz 1985, uvrštene su i arkadna igra Pac-Man iz 1980, ruski Tetris iz 1984. i World of Warcraft iz 2004. koja je uvukla milione gejmera u svoj onlajn virtualni svet.
Novoosnovana Kuća slavnih video igara osnovana je kako bi se odalo priznanje industriji koja može da se meri sa Holivudom. Opisan kao muzej igre, Strong, u okviru kog se nalazi i Kuća slavnih igračaka, već godinama čuva i prikuplja igre i predmete vezane za ovu vrstu zabave.
Prve stanare Kuće slavnih igara izabrao je žiri sastavljen od novinara, univerzitetskih profesora i stručnjaka za istoriju video igara na osnovu liste od 15 finalista, među kojima su bili Angry Birds, FIFA, TheLegendofZelda. Minecraft, TheOregonTrail', Pokemon, TheSims, SonictheHedgehog i SpaceInvaders.
Više od 150 miliona Amerikanaca danas igra video igre, od kojih 42 odsto više od tri sata nedeljno. Prošle godine, industrija je prodala više od 135 miliona igara i ostvarila obrt od preko 22 milijarde dolara, ističe se u izveštaju Udruženja softver zabave (ESA).
Čekamo vaše komentare i favorite ispod vesti.