Pročitajte o kakvoj video igri se radi.
Kada je konačno i najavljen zaključak StarCraft 2 trilogije imao sam pomešane emocije. Deo mene je bio srećan što ću nastaviti s kampanjom, što će multiplayer obogatiti novim jedinicama, ali sam sa druge strane bio tužan pošto se StarCraft saga ovde završava. Svi junaci uz koje smo odrasli, Džim Rejnor, Sara Kerigan, Zeratul, zauvek će nestati, a i online igranje će kad-tad pregaziti neki novi RTS (Blizzard je spomenuo da razmišljaju o novom Warcraft RTS-u kad okončaju ovaj projekat). Ipak, da ne tugujemo previše, ove zime nam stiže Legacy pa da vidimo što su iz Blizzarda „zakuvali“ ne bi li nas namamili da pazarimo i ovu ekspanziju.
Prolog, Whispers of Oblivion
Analizirajući svoje igračko tržište, Blizzardovci su svhatili da postoji ogromna razlika između broja prodatih kopija i aktivnih online igrača. Zaključili su da ogroman broj gejmera kupuje igru baš zbog kampanje (duh!). Pa tako, prvi put, pokušavaju da namame igrače upravo svojevrsnom singleplayer betom, što je do sada nije viđeno u slučaju Starkrafta. Naime, svi koji pre-orderuju ovaj nimalo jeftin stand-alone (o da, neće vam trebati WoL i HotS da biste uživali u ovom nastavku) dobiće ekskluzvni prolog: Whispers of Oblivion, koji se sastoji od tri misije. Pre nego što izvučete novčanike, treba napomenuti da će ove misije biti besplatne u jednom trenutku (još nemamo datum).
Prolog se odvija između Heart of the Swarm i Legacy of the Void i popunjava rupu u priči. U ulozi ste drevne vanzemaljske rase Protos, na čelu sa Zeratulom koji luta univerzumom u potrazi za poslednjim fragmentima proročanstva i Talis (adeptkinjom) koja se pojavljuje manje-više niotkuda i predstavlja jedinu novinu, i taj povezujući element za narativ. Mračni bog Amon je ustao i preti totalnim uništenjem.
Svi koji ne žele da nalete na bilo kakav spoiler, slobodno neka odmah pređu na deo o multiplayer-u. Ipak treba napomenuti da nema nekih velikih, šokantnih stvari koje ćete otkriti igrajući ove misije, akcenat je na starom, dobrom poznatom gejmpleju. Ovde nažalost dolazimo i do prvog problema; naime, mislije deluju kao da igrate HotS, nema novih jedinica, (čak se pojavljuje kratkovečni Warhound, verni fanovi će znati o čemi se radi), nema brzog starta. Ovo je donekle i dobro, HotS je bio izuzetno kvaitetno odrađen i taj kvalitet i ovde ostaje. Misije su sveže i originalne. U prvoj morate da izbegavate daleko nadmoćniju Zerg vojsku, oslobodite svog templara, a da pritom ne dozvolite da zergovi unište terane u potpunosti. Mehanika nivoa je vrlo originalna i onemogućava „štekanje“ i štancanje vojske na 200 sa samo jedne baze. Ovde primećujemo da su blizardovci zaista i slušali svoje fanove tako da je kampanja na brutal, sada zaista i brutalna, dok bi HotS kampanju na istoj težini, prosečan igrač završio u jednom sedenju bez previše ponavljanja.
Druga misija je takođe odlično izbalansirana i ima pak svoju „specijalku“. Naime u ovom nivou ćete morati da skupljate gas iz vulkana koji periodično izbacuju gas u malim količinama. Ovde ćete se i prvi put susresti sa mračnim protosima, koji su bodljikavi, crno-crveni i izgledaju jednostavno izopačeno i zlo u donosu na zlatne protose. Nadamo se da će Blizzard nastavite sa implemetiranjem novih skinova za multiplayer, a mogli bi da počnu upravo od ovih modela pošto su epski, a ne odstupaju od kanona .Najavili su pre par godina da SC2 skinovi neće biti nalik onima u Heroes of the Storm-u, da će biti mnog suptiliniji i „starkraftaški“.
Treći nivo je i najveće razočarenje. Nemojte pogrešno shvatiti, veoma je zabavan, ali nudi malo šta novog. Praktično je prekopiran iz Wings-a, fanovi će se setiti Prophecy misija. Ovog puta vodite Zeratula, legendarnog mračnog templara, i šačicu stokera kroz nekakve pećine/hram. Deja-vu, zar ne?! Zeratul pored standardne nevidljivosti i teleporta ima i piruetu nalik na HotS-u ( ah, Blizzard i skraćenice, ovog puta govorimo o mobi), ali i štit za stokere. Koristićete stokere da uništite detekciju, a onda ćete pustiti nevidljivog dark templara da „žanje“. Sam kraj misije je možda i najzabavniji kada jurite protiv sata koji otkucava, nazad u Voidseeker, legendarnu letilicu legendarnog heroja, a odstupnicu vam pruža Talis sa svojim protosima.
Multiplayer beta
Što se tiče multiplayera, došlo je do ogromnih promena, a još veće se „kuvaju“. Pored šest novih jedinica, po dve za svaku rasu, povećan je broj početnih radnika na dvanaest, što omogućava daleko brži start i eliminiše neke „nečasne“ strategije. Takođe smanjen je broj minerala i gasa koje imaju baze tako da ćete morati daleko češće da se širite, što omogućuje daleko dinamičniju igru i onemogućava „kampovanje“. Terani su dobili ciklona, brzi motor (u nedostatku boljeg opisa) i liberatora, AOE protiv-vazdušni avion koji može da se transformiše i u AOE bombarder. Tosi su dobili adepta koji može da pusti svoju senku pa da se teleportuje i disraptora, kuglu koja postane besmrtna i uništi jednu celu oblast (ovu jedinicu čeka još dosta „štimovanja“). Naši miljenici, zergovi, su dobili nazad svoju maskotu lurkera i novu evoluciju za roučeve koja se zove Ravager i ima artiljeriju kojom može da uništava protoske štitove. Mnoge stare jedinice su dobile fejslift, navešćemo samo neke. Riperi sada imaju granatu koja odbacuje jedinice, mediveci sada mogu da nose tenkove čak kada su i rasklopljeni, itd. Najvažnije i najveće promene tek treba da dođu. David Kim, glavni baja u Blizardu za multiplayer, je najavio da će oslabiti snagu ubrzavanja koje imaju protosi (chrono boost) i snagu mula koje koriste terani. Planira se i izbacivanje inject mehanike za zergove, što će dosta olakšati makro-menadžment novijim, manje iskusnim zerg igračima.
O ostalim detaljima, utiscima i konačnim ocenamačitajte u tekstu Damira Redžepagića na Play! sajtu.