Ako ste ljubitelj „Ice road truckers“ šoua na History kanalu, evo prave igre za vas. Doduše, ne samo za vas, ali nikako da se otmemo utisku da ste baš vi ciljana publika.
Nećete voziti po ledu, bar ne još neko vreme, ali vozićete američke grdosije po prepoznatljivim američkim drumovima i gradovima. Dovoljno za početak, reklo bi se.
Euro Truck Simulator je bio prilično veliki uspeh za SCS Software, a stvari sa njihovom novom simulacijom su podignute na viši nivo. Sve je uznapredovalo, iako ni ETS 2 nije imao nekih ozbiljnih problema. Tako sada imamo možda i najkompletniju simulaciju vožnje u istoriji igara (čast svim relijima, ali ovo je nešto iz sasvim druge dimenzije). Najveća mana igre je odluka da se američki kontinent otključava „na kašičicu“, slično kako je bilo sa Evropom u ETS2, s tim što će to ovde verovatno znatno duže trajati. Na početku su vam dostupne Arizona i Nevada što je sasvim dovoljno za upoznavanje sa mogućnostima američkih grdosija i prašnjavih puteva „divljeg zapada“.
Najveće promene pretrpela je upravljačka mehanika. Naime, menjač je ovde glavna zvezda igre. U zavisnosti od toga koliko ste naklonjeni simulaciji, tj. da li želite sporadičnu zabavu dok vam u pozadini piči Severinin „gas gas“ (ili kako se već zove) ili ipak želite da vidite koliki ste poznavalac upravljanja kamionom, odabraćete jedan od tri moguća moda upravljanja. Na početku imate automatik, mod u kome se brzine menjaju automatski dok je na vama da samo pritiskate gas i kočnicu. Sekvencijalni menjač kao drugi stepen težine daje realističniji pogled na mukom zarađeni hleb kamiondžija. Međutim, ako zaista želite od A od Š da iskusite sve probleme i zadovoljstva koja osamnaesto-stepeni menjač nosi sa sobom, odabraćete ful manualni menjač i pokušati da zasenite „kamiondžije zaleđenih puteva“ dok sebi krčite put kroz bespuća Amerike. Da, dobro ste pročitali, za razliku od ETS2 ovde vozimo kamione sa 18 brzina i to je razlika na koju ćete se najteže navići. Pored menjača, izmenu je pretrpeo i sistem parkiranja, pa tako sada imamo i pojednostavljeni direktni ulazak u ozačeno polje, pored klasičnog profesionalnog parkiranja u rikverc.
Takođe, prepoznatljiv je i USA dizajn, sa kabinom smeštenom iza bloka motora, za razliku od Skanije i ostalih evropljana kod kojih je kabina “on top”. Svet je sada daleko življi, sa mnogo raznovrsnijim saobraćajem i prisustvom pešaka. Pored toga, kažnjavanje prekršaja sada ima drugačiji karakter. Naime, ako prekršite propise, vrlo brzo će se pojaviti presretač i u simpatičnoj animaciji praćenoj sirenom i rotacionim svetlima ostaćete kraći za priličnu svotu mučno zarađenog novca. Na samom kraju pomenućemo i “world of trucks” servis namenjen igračima na koje mogu da postavljaju slike svojih ljubimaca i tako se po sistemu lajkova takmiče čija bebica je lepša.
O ostalim detaljima i utiscima čitajte u tekstu Borislava Lalovića na Play! sajtu.