Premijere na National Geographic kanalu

vesna.jpg
Autor Vesna Kerkez

Dokumentarni film "Istraživač: Vatreno jezero" i dokumentarni serijal "Hitlerovo posljednje uporište"

Istraživač: Vatreno jezero i Hitlerovo posljednje uporište Izvor: Tailor PR, National Geographic

Uprkos tome što su ljudske oči od pamtivijeka usmjerene ka svemiru i zvijezdama, istina je da je planeta Zemlja za nas i dalje podjednako strana i nepoznata kao i kosmos.

U dokumentarnom filmu "Istraživač: Vatreno jezero", koji će biti emitovan u subotu, 28. oktobra od 22.00 časa, otkrićemo misteriju koja zbunjuje naučnike već decenijama.

Naime, tim naučnika na Južnom polu otkrio je rijedak fenomen - Jezero lave u kojem se temperatura kreće iznad nevjerovatnih 1.200 stepeni Celzijusa. Jezero se nalazi na udaljenom i veoma teško pristupačnom dijelu Antarktika, na arhipelagu Južni Sendvič. Ono što je specifično kod ovog jezera je činjenica da u svijetu postoji samo osam „živih” vulkana, u čijim kraterima ključa lava.

Većina ljudi, razmišljajući o vulkanima, njihove kratere zamišlja baš na ovaj način. Oni su toliko rijetki da ih nauka smatra anomalijom. Jezero je otkriveno slučajno, prilikom geotermalnih ispitivanja Južnog pola, kada su na satelitskim snimcima uočene anomalije na ovom području.

U dokumentarnom filmu posmatraćemo tim sastavljen od avanturista i naučnika, u misiji na ostrvu Sanders. Oni će pokušati da se popnu na vrh planine Mon Mišel, kako bi istražili misteriozno jezero ključale lave prečnika između 90 i 125 metara za koje nauka nema objašnjenje.

Izvor: Tailor PR, National Geographic

Peta sezona dokumentarnog serijala "Hitlerovo posljednje uporište", koja će biti emitovana od 31.oktobra, utorkom u 22.00 časa, vodi nas u 1944. godinu.

U Normandiji, 6. juna, saveznici su napokon započeli iskrcavanje vojnika kako bi otvorili Zapadni front. Nacisti se ukopavaju u rovove, kako bi zadržali kontrolu nad gradovima i utvrđenjima, a sa ciljem da odbrane Treći rajh.

Pred nama je novih šest epizoda koje donose priču o bitkama vođenim na rubu poraza, ne samo za pobjedu, već i za puko preživljavanje.

Velikim herojima Drugog svjetskog rata istorija je posvetila tomove i tomove enciklopedija i emisija. Međutim, uspjesima u velikim bitkama doprinosili su i mali, za istoriju gotovo nevidljivi i zaboravljeni junaci. Dokumentarac „Hitlerovo posljednje uporište” pripovjeda nam upravo o njima.

Jedna od tih priča posvećena je i poručniku Odiju Marfiju, najodlikovanijem američkom vojniku u Drugom svjetskom ratu. Marfi je poslije regrutacije, kada je imao samo 16 godina, učestvovao u oslobođenju Sicilije, Rima, borio se na frontu u Francuskoj i Njemačkoj, a njegov najčuveniji podvig zabilježen je 26. januara 1945. kada se naoružan samo mitraljezom M2 suprotstavio cijelom tenkovskom odredu njemačke vojske,usmrtivši čak 50 neprijateljskih vojnika. Ovim činom Marfi postaje holivudska legenda.

RECENZIJE