• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Konferencija "Digital Spark" okupila 200 mladih

Nakon izuzetno velike posjećenosti u Sarajevu i Mostaru, IT konferencija pod nazivom "Digital Spark - Allview IT&M Challenge" održana je 28. februara na Ekonomskom fakultetu u Banjaluci, u organizaciji kompanije m:tel.

Ništa manje zainteresovanost nije vladala ni ovoga puta, pa je oko 200 mladih preduzetnika, studenata, te freelancer-a i programera, kao i  marketing menadžera, usvajalo znanja iz sektora informaciono-komunikacionih tehnologija. Kako je program je bio podijeljen na nekoliko najaktuelnijih tema, a o njima su sa učesnicima raspravljali predavači i stručnjaci iz ove oblasti.

O glavnoj temi konferencije govorio je Đorđe Hrnjez, senior software developera iz kompanije Asseco, koji je učesnike podsjetio na kratku, ali bogatu istoriju brzog razvoja Androida, te predstavio i Lollipop, aktuelnu verziju trenutno najpopularnijeg operativnog sistema za pametne uređaje. Hrnjez je takođe na nekoliko praktičnih primjera otkrio i kako se razvijaju aplikacije za pametne uređaje.

"Android nije više samo tehnologija pametnih telefon i tableta. Taj sistem i njegova platforma nejvjerojatno brzo su preovladali našim tehnološkim svijetom, pa se ugrađuje i u nosive uređaje, automobile, pametne kuće i slično. Samim time se mijenjaju korisnički intefejs i korisničko iskustvo. Dokaz tome su Google Glass ili 'gamification', aktuelni trend korišćenja tipičnih elemenata igre i izvan njenih granica. Izrađuje se novi hardver, razvijaju se novi načini plaćanja. Sve to omogućuje novu interakciju i nove poslovne modele do tačke gdje se razvijaju individualna hardverska i ROM rješenja", istakao je Hrnjez, te dodao da se kao rezultat Android razvija veoma brzo i dobija na važnosti na svim područjima.

Kada je u pitanju IT biznis kao prilika za mlade, za tu temu je bio zadužen Vladimir Ćorda iz Inovacionog centra Banjaluka, koji je predstavio modele podrške i razvoja ovog sektora, te mogućnosti napretka na ovom polju. Nakon njega na istu temu je govorio i Marin Jozić, project manager mostarskog Tehnološkog parka "Intera".

"Inovacioni centar Banjaluka pruža podršku mladim ljudima koji žele svoje poslovne ideje komercijalizovati na tržištu. Podršku pružamo kroz redovne programe predinkubacije i inkubacije, kao i kroz regionalni program pod nazivom 'SuperFounders'. Dovoljno je da mladi ljudi imaju poslovnu ideju, a uz podršku ICBL-a mogu raditi na razvoju funkcionalnog poslovnog modela, na istraživanju tržišta, prilagođavanju proizvoda zahtjevima tržišta, kao i plasmanu proizvoda na tržištu. Neki od instrumenata koje ICBL koristi su edukacija, mentorstvo, umrežavanje", naglasio je Ćorda.  

Maja Starčević, marketing menadžer iz organizacije Auctus govorila je o primjeni marketing koncepta u razvoju i komercijalizaciji tehnoloških inovacija, a zatim sa učesnicima razgovarala o njihovim idejama, viđenjima i mogućim marketinškim rješenjima, koja će im pomoći u daljem radu.

"Dio predavanja posvećen marketingu pružio je učesnicima osnovne informacije kako da svoju ideju razviju i plasiraju na tržište. Često se dešava da neko ima ideju, ali ne uspijeva uspješno da je realizuje na tržištu. Tu je marketing da pomogne razvoju, oblikovanju, plasiranju i promociji IT proizvoda. Više od 600 učesnika ove konferencije u tri grada pokazatelj je da su mladi preduzetni, zainteresovani za pokretanje svog biznisa, stoga ćemo ovakvu konferenciju ponovo organizovati", navela je Starčević.

Jovana Karalić, marketing asistent, otkrila je kako sve to zajedno izgleda na primjeru odnosa uspješnih kompanija, kao što su m:tel i Allview, te upoznala okupljene sa aktuelnim projektima kompanije m:tel.

"Ovo je zaista jedan pozitivan primjer i u tom smislu pomak, jer se mladima kod nas ne pruža prilika da često učestvuju na ovakvim konferencijama, na kojima se može mnogo naučiti od iskusnijih kolega. Zbog toga se ovom prilikom zahvaljujem m:tel-u kao organizatoru, koji je prepoznao da mladim treba podrška i u ovom sektoru", rekao je Milan Srdić, jedan od učesnika konferencije "Digital Spark".

Na kraju druženja uslijedila je i zanimljiva provjera usvojenog znanja, a najbržima je organizator uručio i simbolične nagrade.

Pored kompanije m:tel, organizator Allview IT&M Challenge konferencije je i kompanija Allview iz Rumunije, uz partnersku podršku Omladinskog centra Auctus iz Banjaluke i Ekonomskog fakulteta u Banjaluci.

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS