• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Koji je najbolji servis “u oblaku” u 2015. godini

Autor mondo.ba

Dropbox, OneDrive i Google Drive su najveća tri servisa za skladištenje podataka “u oblaku”, ali svaki od njih nudi različite mogućnosti.

Da bismo vam pomogli u odluci koji vam najbolje odgovara prenosimo vam njihove karakteristike, odnosno prednosti i mane svakog od servisa.

Dropbox

Dropbox je najosnovniji servis za skladištenje podataka u oblaku. Njegov interfejs je veoma sličan načinu na koji to funkcioniše na desktop računaru sa mogućnošću organizovanja fajlova u foldere i podfoldere.

Možete izabrati mogućnost da dijelite foldere sa drugim ljudima, što je korisno ukoliko je fajl prevelik da biste ga poslali e-mailom, ili ako želite da sačuvate kopiju vašeg dokumenta.

OneDrive

OneDrive i Google Drive nude uglavnom iste mogućnosti kao Dropbox ali su integrisani u Microsoft, odnosno Google ekosistem.

OneDrive, koji se nekada zvao SkyDrive, je direktno povezan sa Microsoft’s Windows Phone i Windows operativnim sistemom, kao i sa Office Online (nekadašnjim Office Web Apps).

Ukoliko imate Microsoftov Outlook.com ili Hotmail, vi ste već uvezani u OneDrive, a imate i pristup i Office Online alatima.

Windows 8 korisnici će primijetiti OneDrive kao jednu od aplikacija uključenih u operativni sistem kojem se može pristupiti sa početnog ekrana.

Google Drive

Google Drive je skoro identičan OneDrive-u, samo je integrisan u Google Docs, kao i u Android i Chrome operativne sisteme. Kao što to i Microsoft nudi, ukoliko već imate Gmail nalog, već posjedujete i Google Drive.

Koliko dobijate (besplatnog) prostora?

Google Drive i OneDrive su najdarežljiviji od ova tri servisa, jer oba nude 15GB besplatnog slobodnog prostora za korisnika.

OneDrive takođe nudi i bonus: ukoliko nagovorite prijatelje na korišćenje njihovog servisa dobijate 500MB dodatnog prostora, sve do maksimalnih 5GB (što je jednako dovođenju 10 prijatelja).

Takođe, možete zaraditi dodatnih 15GB prostora ukoliko aktivirate opciju na svom pametnom telefonu da vam se slike automatski skladište u OneDrive.

Dropbox, sa druge strane, nudi relativno oskudnih 2GB besplatnog prostora. Ipak, kao i sa OneDrive, servis funkcioniše kao bonus šema: za svaku pozvanu osobu koja se prijavi u Dropbox, dobijate 500MB slobodnog prostora, sve do maksimalnih 16GB.

Maksimalni bonus (GB)

Dropbox ima najveći besplatni bonus. Doduše, morali biste uspješno “regrutovati” 26 prijatelja da dostignete minimum kao na Google Drive-u i OneDrive-u, ali ta mogućnost postoji.

Doplaćivanje za dodatni prostor

Dropbox nudi samo jednu tarifu za dokupljivanje prostora, i to 1000GB (1TB) mjesečno.

OneDrive u ponudi ima tri dodatne mogućnosti kupovine prostora. Možete zakupiti 100, 200GB ili 1TB na mjesec dana. Posljednja opcija dolazi zajedno sa Office 365.

Google Drive opciono nudi 5 različitih pretplata: startuje od minimalnih 100GB pa sve do maksimalnih 30TB.

Koje su platforme podržane?

Kada govorimo o podržanim platformama, OneDrive je najkompletiniji od sva tri servisa. Jedini ima podršku za Windows i Mac operativne sisteme, i aplikacije za Android, iOS i, naravno, Windows Phone. Možete ga pokrenuti čak i na Xboxu.

Dropbox takođe ima uključenu podršku za Windows, Android, Windows Phone, Mac i iOS. Takođe, ima servis sa aplikacijama za Amazon Kindle Fire i BlackBerry.

Google Drive nema aplikaciju za Windows Phone, ali ima kao i ostali za Windows PC, Mac, iOS i Android.

Naravno, postoji mogućnost da kroz svoj browser pristupite na sva tri servisa, a takođe postoje i nezvanične Windows Phone aplikacije za Dropbox i Google Drive.

Verzije za poslovne korisnike

Sva tri servisa nude i verzije za poslovne korisnike, ali tu postoji znatna razlika u tome šta ćete za vaš novac dobiti.

Google Drive ima dva nivoa “Google Apps”, koje koštaju 5 odnosno 10 dolara mjesečno.

Jeftiniji nudi 30GB Gmail i Drive prostora, video čet, kalendar i uređivanje dokumenata, zaštitu i posebne e-mail adrese. Skuplji nudi 1TB prostora po korisniku ukoliko imate 5 naloga ili manje, ili neograničeno ukoliko imate više od 5 korisnika. Takođe, uključuje brojne alate kao što su Google Vault, eDiscovery, itd.

Dropbox Pro je kompanijina ponuda za privatne korisnike ili mala preduzeća za pakete sa više od 5 osoba. Košta 8 funti po korisniku za mjesec dana i nudi 1TB prostora.

U odnosu na besplatni Dropbox, korisnici imaju pristup prioritetnoj elektronskoj pošti i opciju dodavanja neograničene istorije i vraćanja fajlova na svojim nalozima. Dropbox Business se plaća 11 funti mjesečno, sa minimunom od 5 korisnika. Ne postoji ograničenje skladištenja. Dodatne opcije uključuju prevenciju dijeljenja fajlova izvan tima, kao i opcije “track logins”, “remote wipe”, “single sign on” i “active directory support”.

OneDrive Business košta nešto više od 3 funte po korisniku i nudi 1TB prostora po korisniku mjesečno. Ipak, ukoliko vam treba dodatni prostor i njega ćete morate doplatiti.

Kao dodatak standardnim OneDrive opcijama, kao što su kreiranje dokumenata i mobilni pristup, dobijate izvještaje i revizije, kao i brojne napredne funkcije, administrativne kontrole i sinhronizaciju.

ZAKLJUČAK: Dropbox, OneDrive ili Google Drive?

Dropbox, OneDrive i Google Drive su sasvim zadovoljavajući servisi.

Ipak, Dropbox zaostaje za druga dva kada dolazimo do onoga “šta dobijate za novac koji dajete”. Takođe, ima ograničenu integraciju sa drugim servisima.

Proizvodi koje nudi Google Drive i OneDrive su prilično slični i birate između toga koliko novca planirate da potrošite, koliko podataka želite da sačuvate i u koji ekosistem želite da budete više integrisani.

Ako ste Windows 8 ili Windows Phone korisnik, OneDrive dolazi već instaliran, i kao što smo već spomenuli, ukoliko imate Microsoft email, OneDrive nalog vam je već dodijeljen.

Takođe je darežljiviji od Google Drive-a kada su u pitanju besplatni servisi, odnosno kada u nalog uključite bonus koji dobijate preko uploada slika sa kamere vašeg smartfona.

Ipak, Google Drive nudi više opcija i cjenovnih rangova, a i jeftiniji je po gigabajtu od OneDrive.

Tako da, ukoliko imate dubok džep i treba vam više od 1TB prostora na “oblaku”, Google Drive je vaš očit izbor. Sa druge stane, ukoliko vam nije potrebno više od 200GB “u oblaku”, a pritom ste Windows korisnik, preporučujemo vam OneDrive.

(Izvor: Blog.mtel.ba)

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS