Glavni akter filma "Meso" otkriva detalje sa snimanja i svog boravka u Banjaluci
Filmski projekat „Meso“, koji se snima po scenariju Nikole Pejakovića i u režiji Saše Hajdukovića, ušao je sredinom jula u treći mjesec snimanja. Kadrovi se snimaju na živopisnim lokacijama u Banjaluci, a glavni akter filma, glumac Igor Đorđević, otkriva nam detalje sa snimanja i svog boravka u Banjaluci.
Popularni glumac nam je priznao da dugo nije učestvovao na projektu na kojem, i pored toliko višemjesečnog rada, nije bilo nijedne trzavice niti loše riječi. A, da se za sve to treba zahvaliti prije svega dobroj organizaciji i sjajnoj mladoj ekipi koja brine o glumcima.
„Snimanje je, vjerujte, surovi terenski posao i mala grupa ljudi je osuđena mjesecima jedno na drugo, pa se svađe i varničenja kako vrijeme odmiče podrazumijevaju. Ovdje je situacuja upravo suprotna, što duže radim sve smo bolji, a osjeća se i mala žal zbog blizine kraja“, kaže Đorđević.
Đorđević u „Mesu“ igra lik Mirka, pa smo pitali glumca da nam malo približi svoju ulogu i dočara radnju filma.
„Mirko je fudbaler koji se na zalasku svoje poluuspješne karijere, povrijeđenog koljena, vraća u rodnu Banjaluku sa idejom da započne drugu mirniju fazu svoga života. Tu ima majku i brata i ćevabdžinicu koju je naslijedio od pokojnog oca i koju planira da renovira i to svojim ugledom koji ima u gradu i novcem koji je zaradio od fudbala“, pojašnjava on.
Problemi nastaju kada Mirku ponestane novca i ugleda, a društvo koje je ostavio i društvo koje zatiče nije isto. Đorđević objašnjava da Mirkov odnos sa Slavkom, svojim prijateljem iz djetinjstva, koji mu svesrdno „pomaže“, u mnogome asocira na odnos Fausta i Mefista i da je iz tog razloga ovo izuzetno dobar i slojevit scenario.
Iako Banjaluka i Republika Srpska imaju talentovane mlade glumce, scenariste i režisere, snimanje velikih projekata je prava rijetkost. Film „Meso“ je tek drugi dugometražni filmski poduhvat na ovim prostorima, a mada je situacija u Srbiji u kojoj glumac živi i radi nešto bolja, Đorđević smatra da je kinematografija u problemima.
„Situacija u Srbiji je, vjerujte samo na prvi pogled bolja, tamo se istina više snima, ali je veliko pitanje kako i šta se snima. Beograd ima dugu tradiciju snimanja serija i filmova, ali se ona brižljivo i temeljno obesmišljava i rastače“, kaže on.
„Vi ste u mnogo boljoj situaciji, vjerujte. Jer počinjete tu stvar od samog početka, a ako je „Meso“ početak, onda je budućunost svijetla“, dodaje on.
Popularni glumac uživa kako u snimanju scena, tako i u boravku u Banjaluci i smatra da Banjaluka iako nije velegrad, nije ni provincija, te nema kompleks od velikog grada, već živi neki svoj kontra ritam.
„U Banjaluci možete dobro jesti u nekom kiosku ili restoranu, na bazen možete ući džabe ako ste ok lik, možete se konstantno pitati odakle dolaze i kuda idu sve te prelijepe djevojke, zavidjeti djeci na prelijepim parkovima i zaljubljenima na obali Vrbasa. Banjaluka izgleda ponosno dok se kulturno „bilduje“ svojim festivalima i ovakvim filmskim projektima“, konstatuje Đorđević.
Opšte je poznato je da kod nas kultura trpi najveći, finansijski, dio tereta u društvu, kao i da su budžetska izdvajanja za ovu oblast minimalna, pa Đorđević smatra da je uloga kompanija koje podržavaju i ulažu u projekte poput filma „Meso“ od velikog značaja.
„Oduvijek sam mislio da ako hoćete da provjerite u kom se stanju i civlizacijskom stepenu neko društvo nalazi, ne treba da gledate njegove devizne rezerve već broj i kvalitet teatara i filmova i serija koje se snimaju“, ističe on.
Prema Đorđevićevom mišljenju naše vlasti nikako da shvate da kultura nije dezert ili kolač koji dolazi na kraju, već čist kiseonik jednog naroda, te da se ne mogu praviti veliki projekti po devizi što manje ulaganja, a što više zarade.
„To nas na kraju vodi direktno u televizijski korov Farmi, Parova i Veliku i Malu braću, koji „pasemo“ zajedno sa našom djecom“, zaključuje on.
Podršku filmu pružila je kompanija m:tel, koja je prepoznala značaj velikog projekta koji će obogatiti domaću kinematografiju.
„Više je to od sreće, to je pravi melem, ne samo za umjetnike, već i više cjelokupno društvo, što postoje kompanije koje pokazuju ovu svijest i odgovornost. Jer one dokazuju da ipak ima neko ko ne razmišlja samo devizom „u se, na se i poda se“, već da ima i nekog višeg smisla od golog profita. To je zaista za svaku pohvalu“, rekao je Đorđević.