Kompanija m:tel uspješno je poslovala u 2009. godini uprkos globalnoj krizi koja se odrazila i na BiH. Ostvaren prihod od 493 miliona KM.
Prezentujući poslovne rezultate za 2009. godinu generalni direktor kompanije m:tel Predrag Ćulibrk ocijenio je prošlu godinu kao uspješnu jer je m:tel zabilježio rast prihoda i rast broja korisnika uprkos krizi.
Prema finansijskom izvještaju za 2009. godinu, kompanija m:tel ostvarila je ukupan prihod od 493,63 miliona KM, što je za četiri odsto više u odnosu na 2008. godinu. Ostvarena je i bruto dobit od 114,26 miliona KM.
Ćulibrk je naveo da je kompanija m:tel na početku 2009. godine suočila sa krizom koja se odrazila i u BiH i da je m:tel imao dvije mogućnosti; da smanji investicije i troškove ili da nastavi investirati i pokuša preuzeti dio tržišnog učešća i tako poveća prihode.
"Mi smo se odlučili da pokušamo izvući maksimum na polju mobilne telefonije i rezultati govore da smo u tome i uspjeli. M:tel je jedna od vrlo rijetkih kompanija koja je u prošloj godini zabilježila rast prihoda", rekao je Ćulibrk.
U 2009. godini kompanija m:tel zabilježila je rast korisnika mobilne telefonije od 10 odsto i završila godinu sa 1.231.000 korisnika, povećavši tržišno učešće u BiH na 40 odsto.
"Nakon privatizacije kompanija je imala tržišno učešće od 33 odsto, a sada imamo 40 odsto. To je veliki rezultat i posljedica našeg proaktivnog djelovanja na području FBiH", naveo je Ćulibrk.
Osim rasta broja korisnika u segmentu mobilne telefonije, m:tel je ostvario značajne upsjehe i u fiksnoj mreži gdje je broj ADSL korisnika porastao na 52.790, pa je u odnosu na 2008. godinu zabilježen rast od 29.000 korisnika ili 120 odsto.
Jedan od značajnih projekata m:tela u 2009. godini u koji je uloženo više od 45 miliona KM bilo je puštanje u rad 3G mobilne mreže gdje je zabilježen odličan odziv korisnika.
Ćulibrk je naveo da je jedini segment gdje je zabilježen pad fiksna telefonija gdje je broj korisnika smanjen za 5.000, a tome je najviše doprinijela ekonomska kriza u društvu i pad standarda građana koji su se okrenuli smanjenju svojih troškova, među kojima i smanjenju troškova fiksne telefonije.
Kompanija m:tel planira da i u 2010. godini produbljuje i njeguje brigu o korisnicima, a planiran je dalji rast broja korisnika i povećanje tržišnog učešća u BiH.
"Želimo da postanemo apsolutni lider u segmentu mobilne telefonije, iako prema mnogim pokazateljima već jesmo lider", rekao je Ćulibrk.
Prezentujući planove m:tela za 2010. godinu on je naveo da će kompanija i dalje raditi na povećanju dostupnosti ADSL-a i broja ADSL korisnika i nastaviti sa širenjem i unapređenjem prodajne mreže u BiH.
Ove godine m:tel će korisnicima omogućiti novo interaktivno iskustvo gledanja televizije i uređivanje sopstvenog TV programa putem usluge IPTV, koja bi se trebala naći u predkomercijalnoj fazi krajem aprila i početkom maja.
"M:tel će nastaviti da širi 3G mrežu i posluje kao društveno odgovorna kompanija", naveo je Ćulibrk dodavši da u 2010. godini kompanija m:tel planira da optimizira investicije i konsoliduje troškove.
(MONDO)