Test kompa za igre: ASUS Republic of Gamers G20

Autor mondo.rs

Jedan mali, a moćan PC stigao nam je u redakciju. Upregli smo ga i evo rezultata ;)

Kada se kaže “gaming PC”, svi obično pomislimo na veliku mašinu visine radnog stola krcatu najnovijim komponentama. Takav PC nije zgodno smestiti ni u dnevnu sobu. ASUS je uočio ovo i napravio Republic of Gamers seriju mini računara koji svojom snagom bez problema pariraju “velikim” mašinama, ali dovoljno tihi i dopadljivi da ih smestite pored televizora u dnevnoj sobi.

Kada se RoG G20 izvadi iz kutije prvo što smo pomislili jeste da je računar projektovan tako da se bori protiv konzola za primat u dnevnoj sobi. Jeste za nijansu veći od Xbox One i malo više od PS4, ali je dizajn i više nego dopadljiv pa se to i ne primeti toliko. Zanimljiva karakteristika jeste i da je ceo računar protkan LED osvetljenjem kome možete menjati boju, intenzitet i promenu šeme kroz softver koji se dobija uz ovu mašinu, sve u svemu vizuelno izuzetno interesantan komad hardvera. Jedina zamerka u tom smislu je što zbog iskošenih ivica nije moguće računar staviti u horizontalan položaj baš kao konzolu, ali dobro nije to baš toliko bitno. Sve to možete videti i u okviru našeg unboxing video klipa.

Da mu je mesto u dnevnoj sobi gde će biti u interakciji sa drugim uređajima potvrđuje i veliki broj konektora – na prednjoj strani se nalaze Blu-ray optika, dva USB 3.0 porta i konektori za slušalice i mikrofon. Treba naglasiti i da je jedan od ova dva porta označen kao prilagođen za punjenje drugih uređaja preko njega, pa ćete tako brže i lakše napuniti vaš mobilni telefon ili tablet uređaj. Sa zadnje strane se nalazi pregršt uobičajenih konektora a bitno je napomenuti i da računar ima ugrađene WiFi i Bluetooth adaptere. Kad smo već kod povezivanja treba naglasiti i da Gigabitna ethernet kartica sadrži i Intelovu Game first tehnologiju, što znači da će u slučaju opterećenja mrežne konekcije prioritet imati paketi vezani za igranje tako da nećete osetiti probleme s pingom ukoliko u isto vreme nešto i preuzimate s Interneta na primer. U pakovanju se dobijaju i tastatura i miš, ali najosnovnijeg tipa, verovatno su ljudi iz Asusa smatrali da ćete uz ovakav računar najverovatnije sami želeti da odaberete gaming periferije koje vam najviše odgovaraju.

Jedno od interesantnih konstrukcionih rešenja uslovljeno malim prostorom jeste i smeštanje napajanja računara izvan samog kućišta. U startu nas je iznenadilo što je to izvedeno u vidu onoga što se nama u prvi mah učinilo kao dva povezana punjača za laptop. Nakon nekoliko redakcijskih šala na račun Asusa kako su imali viška punjača za laptop pa su odlučili da ih se reše uz ROG 20 računare krenuli smo malo da kopamo zašto je to tako i naišli na vrlo interesantne stvari. Naime svima nam je poznato da jake grafičke kartice danas troše i puno struje i moraju imati dodatno napajanje i to je upravo i pravi razlog postojanja drugog „punjača za laptop“ – on služi samo za napajanje grafičke kartice. Ali opet se postavlja pitanje zašto to sve nisu izveli kroz jedan jedini punjač? Zato što ovo omogućava veću fleksibilnost – naime možete povezati samo napajanje vezano za matičnu ploču i ostale komponente, a ne povezati grafičku karticu i računar preko HDMI izlaza sa matične ploče povezati na primer za televizor, čime će trošiti manje struje a može se koristiti na primer kao media centar. Sve to deluje lepo kada se tako ispriča, jedino što je nama ipak realnije da ako neko kupi ovaj računar on će na njemu stalno hteti da se igra.

A kako izgleda igranje na ROG G20

Prva stvar koju moramo da primetimo i da odamo priznanje inženjerima Asusa jeste kako je rešeno hlađenje računara. Naš utisak je prosto savršeno, računar ni u jednom momentu maksimalnog maltretiranja igrama nije pokazao ni najblaže znake bilo kakvog zagrevanja sa bilo koje strane a pritom je ostajao praktično potpuno nešuman. Dakle sa te strane apsolutno skidamo kapu onome ko ga je konstruisao i napravio, realno na momente nismo mogli da poverujemo koliko uglađeno radi.

S druge strane kada u računaru imate ovakav hardver logično je da se na njemu probaju najnoviji naslovi i to već više ne u Full HD rezoluciji, već smo ga za tu priliku povezali na 27“ monitor rezolucije 2560×1440, odnosno kako je neki zovu 1440p. I tu su nam osećanja donekle podeljena, ne zato što je sam Asus računar nešto podbacio, nego prosto smo malo više očekivali od kombinacije najjačeg standardnog procesora na tržištu i skoro pa najjače grafičke kartice. Zahtevne igre kao što su Witcher 3 ili Assassin’s Creed Unity su na ultra podešavanjima radile oko 40fps, prosto smo očekivali neki rezultat oko 60, iako se realno i ovako može igrati. Naravno smanjivanjem detalja za nijansu ili rezolucije na Full HD brojke postaju i više nego dobre, što svakako znači da biste s ovakvom mašinom za igranje u Full HD rezoluciji sigurno bili bezbedni bar nekoliko godina koliko god zahtevne igre da se pojave. S druge strane bilo je zabavno probati i popularne online igre kao što su CS:GO ili World of tanks koje u ovoj rezoluciji imaju pregršt prostora za dalje unapređenje i framerate se najčešće kreće u dobrano trocifrenim okvirima čak i sa maksimumom maksimuma detalja. Nažalost nismo bili u prilici da imamo neki 4k ekran pa da igre probamo i u toj rezoluciji, svakako da bi ova mašina to mogla da izgura.

Asus Republic of Gamers G20.
Izvor: KlanRUR.

Svako zadovoljstvo ima i svoju cenu

Gledano iz perspektive isključivo hardvera ROG G20 je i više nego opravdao naša očekivanja - koristi najnovije i najmoćnije komponente iz PC sveta, a pritom je i mali, tih i lep, sve na jednom mestu.  Naravno to dolazi i po nešto višoj ceni, kratkim presekom cena hardvera smo došli do toga da ROG G20 košta otprilike oko 30% više od varijante da računar s istim komponentama sklopimo sami tražeći najpovoljnije cene po internetu. Ono što jeste problem jeste da ni same ove komponente nimalo nisu jeftine pa je potpuno sigurno da će jedan ovakav računar verovatno ostati samo pusti san većine igrača u našoj zemlji.

Na kraju možemo zaključiti da bi svako od nas voleo da ima jednu ovakvu mašinu bilo na stolu, bilo u dnevnoj sobi, jer ovo jeste trenutno vrh ponude igračkog hardvera koji je pritom i zapakovan u izuzetno dopadljiv i praktičan format.

Detaljnu specifikaciju, karakteristike i test po igrama pogledajte na KlanRUR-u!