• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Telefon neće da se puni? Pokušajte ovih 7 stvari

 Željko Svitlica
Autor Željko Svitlica

Priključili ste ga na punjač, ali vaš telefon neće da se puni? Pratite naše savjete i riješite problem.

 savjeti ako neće da se puni telefon Izvor: SMARTLife

Proces punjenja telefona nije stvar o kojoj često razmišljamo - dovoljno je da utaknemo kabl i sačekamo da se napuni. Ipak, pametni telefoni su komplikovani džepni kompjuteri i jednog dana se možete naći u situaciji da vaš telefon odbija da se puni, a vas ostavi da se češkate iza ušiju i čudite u čemu je problem.

Srećom, ne morate odmah potrčati u servis kada se to dogodi, jer problem možda ima jednostavno rješenje i možete ga otkloniti u udobnosti svog doma. Dakle, prije nego pribjegnete posljednjoj opciji, pokušajte neke od sljedećih stvari:

1. Restartujte telefon

Prije nego što počnete da pretražujete internet o mogućim uzrocima, probajte da restartujete svoj uređaj. Ovaj savjet je zapravo primjenjiv na svaki problem koji imate sa bilo kojim uređajima i treba da bude prva stvar koju ćete pokušati.

Restartovanje će "ubiti" sve pozadinske procese i moglo bi da riješi problem sa punjenjem mobilnog telefona. Ovaj proces takođe osvježava osnovne komponente vašeg uređaja u slučaju da se jedna od njih "zbuni" tokom obavljanja zadataka. Ukoliko ne znate kako da restartujete svoj uređaj, jednostavno držite dugme za paljenje i gašenje dok vam se ne pojave opcije koje možete da odaberete. Izaberite "restart", odnosno "pokreni ponovo" ukoliko koristite srpski jezik na telefonu.

2. Pokrenite bezbjedni režim

Ako se vaš telefon i dalje ne puni nakon restartovanja, kao sljedeći korak, pokušajte da pokrenete telefon u bezbjednom režimu (Safe Mode). U suštini, ovaj režim je okruženje koje ograničava vaš telefon samo na aplikacije sa kojim je prvobitno isporučen. To znači da sve aplikacije koje ste naknadno instalirali neće raditi u bezbjednom režimu.

Ako možete da punite telefon u bezbjednom režimu, krivac je neka od naknadno instaliranih aplikacija. Kada potvrdite da je ovo problem, potrebno je da restartujete svoj uređaj kako biste se vratili u normalan režim, a zatim obrišite neku od nedavno instaliranih aplikacija. Ukoliko vaš telefon i dalje odbija da se puni - vratite ga na fabrička podešavanja.

Pokretanje bezbjednog režima nije isto za sve uređaje. Neki uređaji zahtijevaju da držite dugme za paljenje i gašenje dok vam se ne prikažu opcije, a zatim da prstom nekoliko sekundi držite opciju za gašenje (Power Off), nakon čega će vam telefon saopštiti da će ući u bezbjedan režim, a na nekim telefonima je potrebno da ugasite svoj uređaj, pa da ga upalite držeći dugme za paljenje i gašenje i dugme za pojačavanje zvuka u isto vreme.

3. Uvjerite se da nije softverska greška

Ako se vaš telefon ne puni, iako kaže da se puni, ili se puni, ali ne pokazuje da to čini - to može biti softverska greška. Instaliranje aplikacije koja se zove Ampere će vam jednom za svagda reći da li struja dolazi do vašeg telefona.

Ampere je jednostavna aplikacija koja vam omogućava da vidite kojom brzinom se vaš telefon puni ili prazni u bilo kom trenutku, a takođe dolazi sa nekoliko drugih funkcija koje bi vam mogle biti korisne i u ovoj aplikaciji možete čak provjeriti da li je baterija vašeg telefona u dobrom stanju.

Kada instalirate Ampere, povežite telefon sa izvorom napajanja, a zatim pokrenite aplikaciju i pogledajte da li se vaš telefon puni. Ako se puni, a ne prikazuje ikonicu za punjenje, onda je ovo uobičajena softverska greška koja će vjerovatno biti otklonjena u nekom od sljedećih ažuriranja operativnog sistema. Sa druge strane, ako se telefon ne puni, onda i ovo može biti softverska greška. Vratite telefon na fabrička podešavanja i pokušajte ponovo.

Ako ne želite da instalirate aplikaciju, drugi način da testirate ovaj problem je da isključite telefon, a zatim utaknete kabl za punjenje. Ako se vaš uređaj napaja, na ekranu će to biti vidljivo.

4. Očistite USB port

Ako ste ustanovili da restart, aplikacije ili sam softver uređaja nisu krivci, preostalo vam je da provjerite da li je u pitanju USB port. Telefoni veliku većinu svog vremena provode u našim džepovima, pa nije rijetkost da se u otvoru na dnu našeg uređaja nađe velika količina neželjene prljavštine koja može sprečavati da punjač ostvari dobar kontakt.

Kako biste provjerili vaš USB port, okrenite donju stranu svog uređaja prema jakom svjetlu i pokušajte da vidite šta se unutra krije. Ukoliko primijetite da se prljavština nakupila u njemu, moraćete da ga očistite. To možete učiniti nekim predmetom koji može da prodre unutra, ali morate biti veoma pažljivi, kako ne biste oštetili kontakte.

5. Promijenite utičnicu

Ukoliko ne možete da utvrdite da je problem u samom telefonu, možda su u pitanju eksterni faktori. Na primjer, možda u utičnici u koju utačinjete svoj punjač jednostavno nema struje. Pokušajte sa drugom utičnicom, idealno na drugom kraju svog doma u slučaju da je pao osigurač.

6. Promijenite punjač

Ukoliko vaš telefon odbija da se puni i na drugim mjestima, možda je problem u vašem punjaču. Punjači u sebi sadrže komplikovanu elektroniku i nisu imuni na kvarove, pa vaš problem može biti riješen korišćenjem drugog punjača.

Ukoliko nemate drugi punjač i nemate od koga da pozajmite, ne zaboravite da se vaš uređaj može puniti i preko računara. Utaknite drugi kraj kabla u USB port računara i provjerite da li se išta dešava.

7. Promijenite kabl

Kada ste iscrpjeli sve druge opcije, jedino što vam preostaje jeste da pokušate da upotrijebite drugi kabl. Obično se prema njima ne odnosimo najbolje, te nije rijetkost da se zaprljaju, prelome ili pokidaju. Neispravni kablovi nisu samo smetnja pri punjenju telefona, već su i opasnost od strujnog udara, kao i od požara.

Ukoliko vam je zamjena kabla riješila problem, nastavite kao da se ništa nije desilo. Nažalost, ako ni to nije pomoglo - vrijeme je da posetite servis ili zamenite svoj uređaj.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS