• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Dobrodošli u svet gde Apple i Fejs bolje poznaju klijente od samih banaka!

Autor Miloš Delević

I to ne samo oni, već mnogobrojni tehnološki giganti!

 Dobrodošli u svet gde Apple i Fejs bolje poznaju klijente od samih banaka! Izvor: MONDO / Amazon

Kompanije kao što su Facebook i Apple sve više vode računa o finansijskim uslugama koje mogu da ponude svojim korisnicima.

Međunarodni monetarni fond (IMF ili kod nas MMF) se zapitao šta će sledeće tehnološki giganti uraditi na polju finansija.

Istraživači sa MMF-a su zabeležili da popularnost banaka sve više opada u korist nove oblasti koja se zove fintech (spoj reči finance i technology). Ističu da su pametni telefoni i društvene mreže pomogle da se pokrenu finansijske inovacije kroz upotrebu nefinansijskih podataka, kao što su tip internet pregledača korisnika, uređaja koji koristi, ili istorija pretrage i kupovine.

„Fintech otklanja dilemu tako što se bavi velikim brojem nefinansijskih podataka, kao što je internet pregledač ili koji hardver se koristi kako bi se pristupilo internetu, ali i istorija pretrage i kupovine. Poslednja istraživanja ukazuju da će jednom kada ih budu napajali veštačka inteligencija i mašinsko učenje, ti alternativni izvori podataka biti superiorniji u odnosu na tradicionalne metode kreditne procene, te da mogu da unaprede finansijsku inkluziju, kao na primer omogućivanje kredita neformalnim radnicima i domaćinstvima, kao i kompanijama u ruralnim delovima“ – stoji u ovom izveštaju MMF-a.

Oni tvrde da su upravo ti metodi superiorniji u odnosu na tradicionalnu procenu kreditnog rizika koje sprovode banke i da one pomažu da kredit dobiju ljudi koje banke inače ignorišu ili prosto koji nemaju način kako da se proceni zajam, od neformalnih radnika (Neformalni radnici se prema zvaničnoj statistici vode kao zaposlena lica, ali su uskraćeni za osnovna prava koja proističu iz radnog odnosa poput penzijskog i zdravstvenog osiguranja) do čak kvalifikovanih i dobro plaćenih ljudi.

Prema MMF-u, u svetu postoji 1,7 milijardi odraslih osoba bez bankarskih sredstava.

Fintech i prikupljanje alternativnih informacijama kako bi se odredio kredit nije nova tehnika, ali MMF proučava evoluciju tržišta van tradicionalnih banaka, te impliciraju na to da kompanije kao što su Facebook i Amazon znaju više o korisnicima banaka, nego što to one znaju same.

Inovacije u komunikaciju dovode do veliki broj digitalnih platformi na društvenim mrežama, mobilnim komunikacijama, i trgovini preko interneta, te da iste penetriraju u svakodnevnicu potrošača, što dovodi do toga da se povećava njihov digitalni otisak “prsta”, kao i dostupni podaci” – pišu istraživači Arnud But, Piter Hofman, Luk Levan i Lev Ratnovski na MMF blogu.

“Platforme kao što su Amazon, Facebook ili Alibaba pripajaju sve više finansijskih usluga u svojim ekosistemima, što omogućava rast novih specijalnih provajdera koji se takmiče sa bankama u plaćanju, upravljanjem imovinom i pružanjem finansijskih podataka” - zaključuju oni.

(Mondo / zdnet)

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS