Kompanija "Fejsbuk" za skoro šest sati nestanka okrivila je neispravnu promjenu konfiguracije, što je spriječilo 3,5 milijarde korisnika da pristupe njenim društvenim mrežama i servisima za razmjenu poruka kao što su "Instagram", "Vocap" i "Fejsbuk mesindžeru".
Kompanija u saopštenju kasno sinoć nije navela ko je izvršio promjenu konfiguracije i da li je planirana.
Nekoliko zaposlenih u "Fejsbuku", koji su odbili da budu imenovani, ranije su rekli Rojtersu da vjeruju da je do prekida došlo zbog interne greške u načinu na koji se internet saobraćaj usmjerava na njegove sisteme.
Neispravnosti u alatima interne komunicije i drugim resursima koji zavise od iste mreže kako bi funkcionisali, takođe, su doprinijele padu mreža.
Bezbjednosni stručnjaci rekli su da su i slučajna greška ili sabotaža insajdera sasvim mogući.
"Želimo da razjasnimo situaciju i u ovom trenutku vjerujemo da je osnovni uzrok ovog nestanka pogrešna promjena konfiguracije", saopšteno je iz kompanije.
Jučerašnje isključenje "Fejsbuka" najveće je koje je registrovala veb monitoring grupa "Daundetektor" /Downdetector/.
U međuvremenu "Fejsbuk" se suočava i sa optužbom takozvanih uzbunjivača /whistleblower/ koji su u nedjelju okrivili kompaniju da neprestano daje prednost profitu nad suzbijanjem govora mržnje i dezinformacija.
Dok se svijet kretao ka konkurentskim aplikacijama kao što su "Tviter" i "TikTok", dionice "Fejsbuka" pale su 4,9 odsto, što je njihov najveći dnevni pad od novembra prošle godine. Akcije su porasle za oko pola procenta u trgovanju van radnog vremena nakon obnavljanja usluge.
"Žao mi je za svako malo i veliko preduzeće, porodicu i pojedinca koji zavise od nas", napisao je na "Fejsbuku" glavni tehnološki direktor kompanije Majk Šropfer /Mike Schroepfer/, dodajući da će možda biti potrebno neko vrijeme da se sistem vrati 100 odsto.
Izvršni direktor "Fejsbuka" Mark Cukerberg izvinio se kasno sinoć svim korisnicima zbog poremećaja funkcionisanja "Fejsbuka", "Instagrama" i "Vocapa" ističući da je sistem obnovljen, prenio je "Sputnjik".