Rezultati istraživanja američke agencije CIRP za 2023. pokazuju da vlasnici iPhone-a mnogo češće svoje stare telefone prodaju ili mijenjaju, nego vlasnici Android uređaja
Kad kupite novi pametni telefon, ako stari već nekome niste poklonili, gotovo uvijek vam ostaje pitanje: Šta uraditi sa njim?
Možda ste ga ostavili kao drugi, ukoliko vam je još jedan telefon uopšte potreban ili dali na reciklažu, ali ste sigurno pomislili da biste mogli da ga prodate i zapitali se kolika je njegova trenutna vrijednost.
Rezultati istraživanja američke agencije Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) za 2023. godinu pokazuju da vlasnici Apple-ovog iPhone-a mnogo češće svoje stare telefone prodaju ili mijenjaju nakon kupovine novog, nego vlasnici Android uređaja.
Čak 41 odsto vlasnika iPhone-a će svoj telefon prodati ili zamijeniti za novi(ji), što je istovremeno slučaj kod samo 17 odsto vlasnika Androida.
Izvor: AppleTo još jednom potvrđuje poznatu činjenicu da pametni telefoni kompanije Apple s vremenom zadržavaju bolju prodajnu vrijednost, odnosno manje gube na vrijednosti. Zato njihovom kasnijom (pre)prodajom može bolje da se zaradi.
Kada je o vlasnicima Android uređaja riječ, čak 53 odsto njih zadržava svoje stare telefone. To je za 13 odsto više u odnosu na vlasnike iPhone-a.
Trideset odsto vlasnika Androida se riješilo svog starog telefona, dok je istovremeno to učinilo 19 odsto vlasnika iPhone uređaja.
Druga osobina vlasnika iPhone-a je to da svoje telefone duže koriste, odnosno duže vremena zadržavaju u vlasništvu, u odnosu na vlasnike Androida, što je dokaz dugoročne vrijednosti tih uređaja, navodi CIRP.
iPhone 15 Pro Max, verzija sa 256GB interne memorije, zadržao je najveću vrijednost tri mjeseca nakon lansiranja, podsjeća TechSpot, dodajući da spiskom modela koji najduže "drže cijenu" dominiraju iPhone 15 modeli.
Izvor: SamsungVrijednost iPhone-a 15 Pro Max pala je za 18 odsto, dok je vrijednost najbolje rangiranog Androida u toj kategoriji – modela Samsung Galaxy S23 Plus, takođe sa 256GB memorije za podatke, pala za čak 35 odsto tri mjeseca nakon početka prodaje.
U zavisnosti od verzije i kofiguracije modela, iPhone 15 nakon lansiranja u prosjeku gubi 28 odsto vrijednosti. Kod Samsungovih modela serije Galaxy S23 procenat gubitka je osjetno veći i iznosi 44 odsto.
A kada je situacija sa vrijednošću Samsungovih flagship telefona takva, može se pretpostaviti da je sa modelima drugih brendova još gora. Tako je model Google Pixel 7A za tri mjeseca od lansiranja izgubio 52, dok je OnePlus 11 izgubio 48,5 odsto prvobitne vrijednosti.
(MONDO)