Treći kvartal 2024. nam je donio neke veoma interesantne rezultate na tržištu tableta.
Globalna isporuka tableta porasla je za 20,4% u trećem kvartalu 2024. godine, dostigavši 39,6 miliona isporučenih jedinica. Neiznenađujuće, Apple je i dalje lider, ali suprotni tabor je uspio da osjetno smanji razliku.
Na osnovu preliminarnih rezultata istraživanja o broju isporučenih tableta, koje je vršio IDC (International Data Corporation), Apple je u trećem tromjesečju 2024. imao 31,7% udela, čak 6% manje u poređenju sa istim periodom prošle godine.
Ovaj pad nije rezultat pada interesovanja za iPad modelima, naprotiv - Apple je u posmatranom vremenu isporučio 12,6 miliona jedinica, 300.000 više nego u trećem kvartalu prošle godine. Zapravo, najveći razlog je jačanje Android tabora.
To jačanje nije odmah primjetno ukoliko se posmatra Samsung, drugi najuspješniji proizvođač tableta, koji je u istom periodu isporučio 7,1 milion jedinica, što je 1,1 milion višu u odnosu na godinu dana ranije. Nije, jer je uprkos rastu udeo južnokorejske kompanije pao sa 18,2% na 17,9% ukupnog broja isporuka.
Ubedljivo najveći skok vidimo na primeru treće najuspešnije kompanije Amazon, koja je u odnosu na treći kvartal 2023. uspjela da ostvari impresivan rast isporuka za čak 111,3%, te da na osnovu 4,6 miliona isporučenih tableta zahvati udio od 11,6%.
Još jedan veliki rast broja isporuka vidimo na primjeru kompanije Huawei, koja je četvrta najuspešnija kompanija na osnovu rezultata istraživanja koje je sproveo IDC. Kineski tehnološki gigant je isporulio 3,3 miliona jedinica, što je 44,1% više u odnosu na isto tromjesečje prethodne godine.
Lenovo je na petom mestu sa 3 miliona isporučenih jedinica, dok su sve druge kompanije isporučile 9,1 milion tableta u julu, avgustu i septembru 2024, za 1,7 miliona, odnosno 21,8 odsto više.
Očekuje se da se rast isporuka nastavi u narednim kvartalima, prije svega zbog nadolazeće praznične sezone, a zatim i zbog sve šire implementacije vještačke inteligencije. Ostaje nam da vidimo kako će Apple odgovoriti na ovaj rast konkurencije, ali jedno je sigurno - potrošači su ti koji će biti na dobitku.
Izvor: IDC