Kompanija Perplexity već je pokrenula registraciju korisnika zainteresovanih za testiranje novog pretraživača, čiji datum lansiranja i dizajn tek treba da budu otkriveni.

Perplexity, još jedna u nizu kompanija nastalih u poslednjih nekoliko godina sa ciljem da se bave primjenom vještačke inteligencije (AI), objavila je svoje planove za izradu sopstvenog web pretraživača pod nazivom Comet.
Ta kompanija svojim novim proizvodom "ponovno izmišlja pretraživač", baš kao što je to prethodno uradila sa nedavno predstavljenom tehnologijom za "duboko pretraživanje", kako bi izašla na crtu AI rješenjima konkurentskih kompanija OpenAI, Google i xAI.
Kompanija je pokrenula i registraciju korisnika zainteresovanih za testiranje novog pretraživača, ali datum njegovog lansiranja, kao i njegov dizajn tek treba da budu otkriveni, navodi se i objavi na kompanijskom Perplexity profilu na platformi X.
Perplexity sa Comet-om ozbiljno namjerava da zakorači na tržište web pretraživača kojim već duže od jedne decenije dominira Google Chrome, koga prate etablirani igrači: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Opera i Apple-ov Safari.
Od svog osnivanja 2022. godine, Perplexity je uspio da prikupi preko 500 miliona dolara od različih finansijera, a trenutna vrijednost kompanije procjenjena je na gotovo nevjerovatnih 9 milijardi dolara, piše TechCrunch.
A kao dio svoje strategije širenja, kompanija je ponudila pretraživač pokretan vještačkom inteligencijom koji je u stanju da obrađuje više od 100 miliona upita nedjeljno. Strategija, takođe, podrazumeva i napore za monetizaciju uz pomoć reklama, uprkos manjim pravnim problemima sa nekoliko izdavača zbog navodne "krađe sadržaja" na kojima je AI treniran.
(MONDO)