Korisnici su dobili obavještenje od kompanije Rakuten Viber da će za 30 dana na snagu stupiti nekoliko važnih izmjena pravila.

Viber je upravo najavio nekoliko važnih izmjena svojih pravila za 2025. godinu, koja će stupiti na snagu za 30 dana. Kako tvrde iz kompanije Rakuten Viber, nova pravila odražavaju posvećenost transparentnosti i pružanju veće kontrole korisnicima.
U nastavku vam prenosimo najvažnije stvari koje će se promeniti za milione korisnika širom svijeta, uključujući i one iz BiH.
Promjene uslova korišćenja
U novim pravilima, posebna pažnja posvećena je ograničenjima u vezi sa uzrastom korisnika. Rakuten Viber jasno naglašava da aplikacija nije namijenjena djeci mlađoj od 13 godina. Premium usluge i poslovni nalozi zahtjevaju da korisnici imaju potpunu poslovnu sposobnost prema zakonima zemlje u kojoj žive, a u svakom slučaju moraju biti stariji od 18 godina. Maloljetnici mogu koristiti određene usluge samo uz saglasnost roditelja ili staratelja.
Pojašnjena su ograničenja Viberove odgovornosti, kao i odgovornost korisnika za štetu nastalu sadržajem koji dijele ili zloupotrebom usluga.
Usluge za upoznavanje sada imaju posebna pravila koja se nalaze u okviru "Dodatnih uslova" i dopunjuju opšte uslove korišćenja. Viber je jasno definisao svoje glavne usluge, uključujući Viber Dating, poslovna rješenja i Viber plaćanja. Ćaskanja poslovnih naloga sada su end-to-end enkriptovana, a pojednostavljen je i opis zajednica i kanala.
Rakuten Viber tvrdi da odgovorno koristi AI kako bi unapredio usluge, ali podsjeća korisnike da rezultati AI nisu uvek potpuno precizni. Navodi se i da se privatna komunikacija nikada ne koristi za treniranje AI modela.
Uslovi za Viber Dating
Kako objašnjava Viber, korisnici Viber Dating usluge koji krše pravila mogu biti blokirani bez mogućnosti refundacije, čak i za plaćene usluge. Pretplate se automatski obnavljaju, osim ako ih ne otkažete preko svog App Store ili Google naloga. Povraćaj novca i sporove rješavaju Apple ili Google, a ne Rakuten Viber.
Privatnost vezana za usluge upoznavanja sada je integrisana u opštu politiku privatnosti Rakuten Vibera. Dodato je i objašnjenje kako sistem preporučuje profile i povezuje korisnike.
Prošireni uslovi korišćenja za developere
U izmjena se developere se navodi da isti moraju poštovati zakone i smernice Rakuten Vibera prilikom korišćenja AI tehnologija, osiguravajući transparentnost, pravičnost, redovan nadzor i mjere zaštite od štetnih ishoda, kao i brzo reagovanje na zahtjeve Vibera.
Odgovornost Rakuten Vibera prema developerima sada je ograničena na 100 dolara (ranije 50 dolara). Jasno su navedeni slučajevi u kojima programeri moraju obeštetiti Rakuten Viber zbog nepoštovanja pravila.
Dopunjena politika reklama, kolačića i tehnologija za praćenje
Viber je ažurirao pregled tehnologija trećih strana za praćenje kolačića koje koristi, uz jasnija objašnjenja. Određene aktivnosti u okviru servisa za upoznavanje sada su uključene u informacije kojima poboljšavamo relevantnost oglasa za vas.
Izmjene politike privatnosti
Na polju politike privatnosti, Viber je precizirao vrste podataka koje prikuplja za plaćanja, poslovne naloge i servise za upoznavanje. Ažuriran je odjeljak o korišćenju naših podataka za personalizovane preporuke i zaštitu od prevare, a pojašnjeno je i da se osjetljive informacije ne koriste u marketinške svrhe. Ukoliko dozvolite, Viber će koristiti GPS za analitiku, tehničko funkcionisanje i statističku analizu.
Kako bi efikasnije sprečila prevare i osigurala bezbednost korisnika, kompanija kaže da koristi podatke sa različitih servisa, ali i da provjerava sadržaj poslovnih naloga i dejting profila radi primjene pravila i sigurnosti korisnika.
Promjene za poslovne naloge
Pored najnovijih, Viber je u listu promjena uključio i one koje su ažurirane u novembru 2024. godine. U njima se navodi da su poslovni nalozi namenjeni manjim preduzećima (ispod 50 zaposlenih ili sa godišnjim prometom ispod 10 miliona evra). Uvedeno je pravilo fer korišćenja koje ograničava poslovne naloge na najviše 10.000 poruka mjesečno. Takođe, jasno su navedeni primjeri zabranjenih nepravednih, nezakonitih ili zloupotrebljavajućih praksi.
Pored toga, vlasnici poslovnih naloga moraju obezbijediti bezbjednost naloga za maloletnike i izbjegavati interakciju sa osobama mlađim od 18 godina ako sadržaj nije primeren.
Za kompletan pregled svih promjena, Viber je korisnicima omogućio pristup cjelokupnoj dokumentaciji na zvaničnoj stranici.
(MONDO/SmartLife)