• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Šta je Ello i zašto se digla frka oko toga

Autor mondo.rs

Ello je nova, opuštena i sigurna društvena mreža čiji primaran plan nije bio da povede pobunu protiv Facebooka, ali su mu mnogi prilepli upravo takav status.

 Šta je Ello i zašto se digla frka oko toga Izvor: Promo/MONDO portal.

"Ubica Facebooka", "Anti-Facebook", "Noćna mora Facebooka" samo su neki od naslova kojim svetski mediji nazivaju Ello društvenu mrežu, koja je, zapravo, samo jedna od mnogih, prilično malih, alternativa najpopularnijoj društvenoj mreži na svetu.

Iako to (verovatno) nije bila primarna namera osnivača Ello mreže, ona se smatra "svetlom na kraju tunela" Facebooka, koji je za neke korisnike sve mračniji i duži. Istina je da neki korisnici Facebooka zatvaraju svoje profile nezadovoljni manjkom privatnosti, čestim promenama dizajna Facebooka i News Feeda i promenama načina rangiranja objava, koje nas primoravaju da vidimo i ono što možda ne bismo želeli, ali teško da to ima veze sa migracijom na Ello. Svi ti korisnici, navodno "beže" na Ello, koji je, da apsurd pobune protiv Fejsa bude veći, društvena mreža na koju se (za sada) "upada" samo sa pozivnicom.

Dobiti pozivnici je prilično teško. Osim toga što oni koji ih dele imaju ograničen broj pozivnica (kodova), morate i poznavati tog nekog, ko je već na Ello mreži. Ili čekajte da vas Ello pozove nakon što im ostavite mejl na početnoj stranici sajta ili odmah skoknite na eBay pa kupite pozivnice koje se prodaju po nenormalno visokim cenama! Osnivači Ello mreže smatraju da je kupovina pozivnica prilično bizarna i ne odobravaju to.

Kada konačno uđete u Ello krug, kažemo krug, jer je u dizajnerskom smislu kvadrat, koji je "vladar" profilnih slika na mnogim društvenim mrežama, zamenjen krugom, pa su profilne slike razigrani kružići koji se dosta koristie i u dizajnu sajta. Sve je nekako okruglo i beskonačno...

Trenutno na Ello mreži, koja je mešavina Twittera i Tumblra, ne može mnogo toga da se uradi. Pisanje poruka, odnosno statusa radi, kao i objavljivanje linkova i slika, ali blokiranje korisnika, deljenje i gledanje videa i mnoge druge danas ustaljene opcije društvenih mreža nemaju svoje mesto na Ellu. Ali imaće, jer je ovo početak i kreatori najavljuju da rade na novim verzijama sajta. Prijatelje, ako ih tako možemo nazvati, jer ih većinu nećete znati lično u prvih par nedelja ili meseci, možete razvrstati u "Friends" i "Noise" kategorije. Prva objavljuje velike postove vaših prijatelja u najvećem delu sajta, dok druga prikazuje neke od objava u minimalnom prostoru i služi za držanje "smarača" pod kontrolom i na distanci, kako ne biste videli njihove objave.

Za svaki objavljen post videćete broj prikaza drugim korisnicima, a komentari su i dalje retkost, pa se ne nervirajte što vas niko ne "šljivi" u prvih nekoliko nedelja, to samo tako izgleda, jer se ljudi još uvek upoznaju i sa sajtom i jedni sa drugima, piše Huffington Post.

Sjajna stvar je to što Ello ne sadrži reklame i shvata privatnost registrovanih korisnika, prema rečima osnivača, ozbiljnije od ostalih društvenih mreža. Informacije se koriste isključivo za razvoj mreže i niko sa strane nema uvid u njih. Akcije i linkovi se ne prate, niti se od njih prave novi podaci o korisnicima. Na Ello se može prijaviti i pod lažnim imenom i prezimenom, odnosno pseudonimom. "Zaista verujemo u to da bi društvene mreže trebalo da osnažuju ljude, a ne da budu "alat" obmane i manipulacije. To jemesto na kom se ljudi povezuju, stvaraju i slave život. Vi niste proizvod", stoji u Manifestu Ello mreže.

Prema našem mišljenju, Ello je samo još jedna u nizu internet pojava koja korisnike privlači svojim pozivnicama, a pokretač je isključivo želja korisnika da budu "ekskluzivni", "jedinstveni", jer, eto oni imaju pozivnicu, a ostali nemaju. Društvena mreža na kojoj nema bog zna šta da se radi i koja i nema ozbiljniji plan šta bi na njoj zapravo moglo da se radi i vremenski rok u kojem će se nešto novo desiti je osuđena na neuspeh u dugoročnom smislu. Kratkoročno gledano Ello je napravio uspeh - prvi talas nas je zapljusnuo! OK, ohladili smo se i sada možemo da nastavimo da hejtujemo na Fejsu ili ako je nekom želja da na Ello pređe isključivo zato što mu je dosta Facebooka, naš je savet da ga zaobiđe, jer nema vajde od njega, a i slabe su naznake da će i biti.

Navode pojedinih medija da se na Ello svakog sata za pozivnicu prijave desetine hiljada korisnika niko nije potvrdio, tako da taj podatak uzmite sa rezervom.

U Facebooku sede i smeju se korisnicima koji opsedaju Ello i znaju da će se većina njih vratiti, jer tamo neće naći ono što traže. Fejs je, za sada, siguran, neće korisnici nigde!

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS