Google će na svaki mogući način pokušati da vam pokaže da korisite njegove proizvode.
Zajedno sa malim prepravkama u smernicama dizajniranja aplikacija, Google je ažurirao svoje Android aplikacije dodavši im mali suptilni grafički dodatak kako bi podsetio korisnike da je zapravo pokretačka snaga ekosistema. Ne samo da su dodati splash ekrani, već ih Google koristi u svojoj odbrani protiv drugih cloud provajdera kao što je Microsoft.
Ukoliko otvorite aplikaciju nakon poslednje nadogradnje, pojaviće se ekran sa velikom ikonom i Google logom. Promene se šalju kroz Google Play. Google Docs i Google Sheets aplikacije sada po otvaranju prikazuju prvo ovaj ukrašeni splash ekran.
Prethodne verzije su odbacile ovakvu praksu, i ne postoji tehnički razlog zašto bi ovo bilo vraćeno, pogotovo kada se ima na umu da će vreme pokretanja aplikacije biti duže. Uvek je bilo u najboljem interesu programera da ima aplikaciju koja će se otvarati brzo.
Postavlja se pitanje zašto su vratili splash ekane sada, i zašto baš u Google-ovim aplikacijama? Mislimo da je sve do brendiranja i do toga da korisnici budu svesni popularnosti proizvoda. Google zauzima defanzivni stav oko uticaja Microsoft-a.
Splash ekrani mogu biti korisni jer podsećanju korisnika važnim podacima. Velika ikona čini isto, obaveštava vas koju ste aplikaciju pokrenuli. Jedina manja informacija na ekranu je Google ime.
Google već vrši veliku kontrolu nad izgledom i radom Android uređaja koji su Google Play sertiifikovani, kao što je položaj search widgeta, mesto na kom aplikacije i vidžeti mogu biti, i vidljivi Android logo kada se uređaj uključuje. Google tim hoće na još nekoliko načina da vas podseti da je uređaj koji koristite fokusiran oko Google-a. Google je ovo promovisao u Material design smernicama, prenosi Forbes.