Google Chrome će za koji dan početi da blokira fleš reklame koje se automatski uključuju.
Google Chrome će početi da blokira Fleš sadržaj koji nema nikakve veze sa veb stranicom. Fleš sadržaj kao što su reklame ili video snimci koji se sami pokreću biće automatski stopirani. Naravno, možete ih pustiti klikom na dugme ukoliko to želite. Embedovani video plejeri na sajtovima kao što su YouTube ili Vimeo će i dalje raditi, što je i logično.
Opcija koja blokira Fleš sadržaj je dostupna u beta verziji Chrome pregledača od početka godine. Tada je Googleov predstavnik Tomi Li tvrdio da je razlog blokiranja trajanje baterije. Fleš reklame koje se automatski uključuju koriste dosta resursa.
Ovaj potez će pomoći blokiranju malvera, tj. malicioznih Fleš reklama. Fleš je imao u prošlosti dosta problema sa ovim. Najnoviji se javio u julu, koji je hakerima dozvoljavo da na daljinu ubace maliciozni kod.
I dok je ovakav potez dobar za korisnike, oglašivači neće biti srećni. Veliki deo internet oglašivača i dalje koristi Fleš, čak i na mobilnim uređajima na kojima Fleš nije ni bio podržan u potpunosti. Nedavni izveštaj firme Sizmek koja se bavi mobilnim reklamama tvrdi da su oglašivači pokušali da donesu više od 5.35 milijardi Fleš reklama u prvom kvartalu ove godine. Poređenja radi, za isti period planirano je 4.25 milijardi HTML5 reklama, prenosi Ars Technica.
Iako Google automatski konvertuje većinu Fleš reklama koje se nalaze na njegovoj AdWords mreži u HTML5, drugi sajtovi će jednostavno prestati da prihvataju Fleš reklame u potpunosti. U Amazonovom obaveštenju u vezi sa reklamama se navodi da će sajt prestati da prihvata Fleš1. septembra.