Najveća društvena mreža na udaru kritika da je sadržaj koji plasira korisnicima lažan, neprovjeren i sve češće ih dovodi u zabludu. Cukerberg reagovao saopštenjem.
Osnivač i direktor Facebook mreže, Mark Cukerberg, najavio je da će ta društvena mreža preduzeti mjere povodom lažnih vijesti, pošto je optužena da je uticala na rezultate američkih predsjedničkih izbora (primjeri lažnih Facebook vijesti, koje su navodno promijenile tok izbora).
Cukerberg je odbacio kritike da je Facebook uticao na ishod izbora, ali i dodao da želi da se smanji broj lažnih vijesti. „Na Facebook mreži, više od 99 odsto sadržaja je autentično, a samo mali dio su lažne vijesti i prevare“, naveo je Cukerberg, dodajući da je zato izuzetno malo vjerovatno da su prevare i lažne vijesti uticale na izbore u SAD.
Cukerberg je rekao da Facebook ne želi prevare i da je cilj da se korisnicima ponudi sadržaj koji smatraju najsmislenijim, kao i tačne vijesti, zbog čega je počeo rad za obilježavanje prevara i lažnih vjesti.
BBC navodi da bi Facebook mogao da krene koracima Google News servisa, koji je u oktobru počeo "provjeru činjenica", kako bi se označile sumnjive priče i povezale s kredibilnim portalima koji su pokazali da su netačne, što je postignuto algoritmom.
Facebook je eksperimentisao i sa urednicima, ali su moderatori optuženi da su skloniji prema liberalnim stavovima, nego prema sadržaju koji je pogodovao Donaldu Trampu, republikanskom kandidatu koji je pobijedio prošle nedjelje na izborima u SAD, dodaje BBC.
Biljana Stojković MONDO.BA