• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Napuštate društvene mreže - srećno! ...

Autori mondo.rs Autori Stefan Tomašević

Mnogi korisnici žele da napuste društvene mreže, ali se boje gubitika prijatelja i digitalnih uspomena.

 Napuštate društvene mreže - srećno! ... Izvor: Promo/Kaspersky Lab

Istraživanje koje je sprovela kompanija Kaspersky Lab ukazuje na činjenicu da većina korisnika ima želju da napusti društvene mreže, najčešće zato što smatraju da su one gubitak vremena. Prema rezultatima istraživanja, korisnici ostaju na društvenim mrežama kao što su Facebook ili Instagram isključivo zato što se boje da će izgubiti svoje digitalne uspomene i kontakt sa poznanicima i prijateljima.

Održavanje kontakta sa poznanicima i prijateljima može biti složen problem, ali kompanija Kaspersky Lab radi na rešenju koje će pomoći korisnicima da sačuvaju svoje digitalne uspomene. Aplikacija pod imenom FFForget će omogućiti korisnicima da naprave kopije svih uspomena sa društvenih mreža koje koriste, kao i da ih čuvaju u šifrovanoj formi. Aplikacija bi trebalo da da korisnicima slobodu da napuste određenu društvenu mrežu u bilo kom trenutku, bez ikakvih gubitaka.

Prethodno istraživanje ukazalo je na činjenicu da se ljudi često oslanjaju na digitalne uređaje kao na dodatak svoje memorije. Istraživanja su, takođe pokazala da korisnici ne mogu da odole da ne provere statuse na društvenim mrežama preko svojih telefona. Međutim, ovo poslednje istraživanje ipak ukazuje na to da su korisnici svesni svojih navika - 39 odsto ispitanika izjavilo je smatraju da gube vreme na društvenim mrežama. Skoro 78 odsto ispitanika je izjavilo da su već razmišljali o tome da napuste društvene mreže.

Uprkos želji za napuštanjem društvenih mreža, korisnici su i dalje „primorani“ da ih koriste. Velika većina njih (62 odsto) smatra da će odlaskom sa društvenih mreža izgubiti kontakt sa poznanicima i prijateljima, dok je 21 odsto ispitanika izjavilo da se boji da bi na taj način izgubili svoje digitalne uspomene, kao što su fotografije.

Društvene mreže mogu biti korisne, ali i veoma štetne. Ako su korisne, to nije naš problem. Mi smatramo da svaka osoba ima pravo da izabere koju platformu želi da koristi ili napusti u bilo kom trenutku. Prava digitalna sloboda ne treba da podrazumeva žrtvovanje bilo čega. Želimo da korisnici imaju potpunu kontrolu, i da poseduju šifrovanu kopiju svojih digitalnih uspomena u svakom trenutku”, izjavio je Jevgenij Čerešnev, direktor odseka za društvene mreže u kompaniji Kaspersky Lab.

Uz FFForget aplikaciju želimo da kreiramo rešenje koje će ublažiti strah korisnika od gubitka dragocenih uspomena ili hakerskih napada. Što je najvažnije, ljudi koji budu koristili aplikaciju će imati slobodu da napuste bilo koju društvenu mrežu u bilo kom trenutku, bez gubitka digitalnih uspomena koje su kreirali godinama”.

FFForget aplikacija bi trebalo da bude pokrenuta u 2017. godini. Zainteresovani korisnici mogu da se prijave na veb stranici ffforget.kaspersky.com kako bi dali svoje mišljenje i možda uticali na određena poboljšanja na aplikaciji. Oni će takođe dobijati najnovije informacije u vezi sa aplikacijom, kao i povlašćeni pristup beta verziji aplikacije, kada ona bude bila dostupna.

--

*kompanija Kaspersky Lab sprovela je onlajn anketu u kojoj je učestvovalo 4831 ispitanika. Anketa, koju je činilo osam pitanja, prevedena je na devet jezika: engleski, španski, portugalski, francuski, italijanski, nemački, ruski, japanski i turski jezik, i programirana je pomoću Poll Daddy. Link ka anketi je promovisan preko sponzorisanih postova na Facebook-u i Twitter-u.

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS