Google je i u decembru 2009. dominirao veb tržištem, sa 87,8 milijardi pretraga obavljenih u svijetu.
To predstavlja tržišni udio od 66,8 odsto i godišnji rast od 58 odsto.
Prema izvještaju Instituta za marketinška istraživanja ComScore drugo mjesto ponovo zauzima Yahoo, sa 9,4 milijarde pretraga, što je rast od 13 odsto.
Istraživanjem su obuhvaćeni klasični pretraživači i sve druge "onlajn" usluge koje imaju opciju pretraživanja, kao što su veb portali ili sajtovi za elektronsku trgovinu. Na trećem mjestu je kineski Baidu, sa zabilježenih 8,5 milijardi pretraga i rastom od sedam odsto.
Microsoft se i u decembru našao na četvrtoj poziciji sa 4,1 milijardi pretraga na svojim pretraživacima i godišnjim rastom ne manjim od 70 odsto.
Veliki godišnji rast, od 91 odsto, ostvario je i ruski pretraživač Yandex koji sada bilježi 1,9 milijardi pretraga premašivši Facebook, Ask ili Alibabu.
ComScore je objavio i da su zemlje sa najrazvijenijim veb pretraživanjem SAD, sa ukupno 22,7 milijardi pretraga obavljenih u decembru, Kina sa 13,2 milijarde pretraga i Japan sa 9,1 milijardi pretraga.
(Tanjug)