• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

EU će zabraniti da Facebook čita naše podatke?

Zaštita o privatnosti mogla bu ugroziti prihode društvenih mreža, što bi dovelo u pitanje rad nekih od najpopularnijih aplikacija, kakve su GMail, Messenger, WhatsApp, Facebook i mnoge druge.

 Izvor: Promo/Kaspersky Lab

Servisi za dopisivanje preko interneta, poput WhatsApp aplikacije ili iMessage i GMail, mogli bi se suočiti sa strožijim pravilima o načinima na koji smeju da prate aktivnosti svojih korisnika, ukoliko bude usvojen predlog Evropske komisije o zaštiti privatnosti koji je 10. januara predstavljen, javlja Rojters.

Kako se navodi, servisi će morati da garantuju poverljivost razgovora svojih korisnika i traže njihovu dozvolu za praćenje aktivnosti, kako bi im prikazivali prilagođene reklame.

Na primer, mejl servisima poput GMail-a i Hotmail-a neće biti dopušteno da pretražuju poruke svojih korisnika kako bi im prikazivali ciljane reklame, bez njihove izričite dozvole.

Većina besplatnih online servisa oslanja se na marketing kako bi se finansirala, što je izazvalo strahove da bi današnji predlog mogao pogoditi te prihode.

Predlogu Evropske komisije, predviđa određena pravila koja se trenutno odnose samo na telekom operatere, ali se proširuju na internet kompanije, koje nude usluge poziva i slanja i primanja poruka preko interneta, s ciljem da se zatvori  jaz u zakonskim propisima između telekom industrije i većinom američkih internet giganata poput Facebook-a, Google-a i Microsoft-a.

Online oglašivači su upozorili da bi preterano stroga pravila mogla ugroziti finansiranje mnogih veb stranica i njihovo pružanje besplatnih usluga. Kako navode, smatraju da se po informacijama koje oni koriste ne mogu identifikovati korisnici i zato ne postoji veliki rizik, zbog čega bi traženje dozvole za prikupljanje informacija svaki put bilo opterećujuće za korisnike.

Šta vi mislite, da li pristup informacijama korisnika treba ograničiti i da li ste uopšte već znali da GMail, Messenger, Facebook i slični servisi "češljaju" vaše podatke kako bi vam prikazivali reklame?

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS