Čuveni proizvođač aviona, kompanija Boeing uvodi 3D štampane titanijumske delove u svoj proizvodni proces 787 Dreamliner putničkih aviona.
Eksperti iz kompanije Boeing očekuju da skinu dva do tri miliona dolara sa troškova proizvodnje svakog 787 Dreamliner aviona do 2018. godine, zahvaljujući 3D štampanom titanijumu. Ova kompanija se udružila sa norveškom firmom Norsk Titanium da napravi prve štampane strukturalne titanijumske komponente za avion. Kako Reuters prenosi, General Electric već štampa ventile za gorivo za avionske motore. Ali, ovo je prvi put da kompanija koristi 3D štampane komponente za delove aviona koji podnose veliki stres avionskog okvira u toku leta.
Boeing se okrenuo 3D štampanju za 787, zato što mu je potrebno više metala nego drugim njihovim modelima. Pored toga, tradicionalno napravljena titanijumska legura može biti jako skupa, pogotovo kada kompanija proizvodi 144 Dreamliner-a godišnje. Ovo partnerstvo je glasna preporuka za štampane metale u industriji avijacije i dokaz je, da kompanije počinju da veruju ovim proizvodnim procesima i rezultirajućim materijalima, prenosi engadget.
Od rane 2016. do februara 2017. godine, Boeing je radio sa Norsk-om, da bi prošao rigorozni test program za komponente koje je propisala Federalna Avijaciona Administracija (FAA). Partneri očekuju da dobiju dodatne FAA dozvole za odlike metala i proces proizvodnje kasnije u toku godine. Ovo će omogućiti norveškoj firmi da napravi više 3D-odštampanih titanijumskih delova bez potrebe da se svaki od njih prijavi, što će dovesti do još dodatnog smanjenja troškova, po avionu.