Najveća onlajn prodavnica navodno je nedozvoljeno povećala cene tokom perioda popusta, što je izazvalo negodovanje korisnika i pokrenulo istragu protiv te kompanije.
Nakon što je Apple uhvaćen u nameštanju cena nekoliko svojih proizvoda i servisa (i nakon što je morao da plati kaznu zbog toga), zbog slične stvari sad je u istoj situaciji i kompanija Amazon iz SAD, koja posluje na globalnom nivou.
Američka federalna trgovinska komisija (FTC) istražuje optužbe da je kompanija za onlajn trgovinu, Amazon, obmanjivala potrošače oko cenovnih popusta nuđenih na svojoj veb stranici, tvrde izvori upoznati sa istragom.
U sklopu kontrole Amazon-ovog ugovora o kupovini trgovinskog lanca Whole Foods, FTC razmatra pritužbe Udruženja za nadzor potrošača Consumer Watchdog, koja je u junu istražila cene oko 1.000 proizvoda na Amazon sajtu i zaključila da je 61 odsto proizvoda s referentnim cenama prodavano po ceni, koja je viša od one po kojima su ti isti proizvodi bili prodavani u proteklih 90 dana, javlja Rojters.
Nakon prijema pritužbi te organizacije, FTC je pokrenula neformalnu istragu, navodi izvor upoznat sa situacijom. Iz Amazon kompanije, međutim, poručuju da je istraživanje potrošačke grupacije "puno manjkavosti".
Razmatranje Amazon-ovih diskontnih cena govori da FTC ozbiljno razmatra ugovor te kompanije o kupovini Whole Foods kompanije, kojim bi, smatraju kritičari tog dogovora, Amazon mogao da ostvari nepoštenu tržišnu prednost.