GfK istraživanje otkriva nam kakve telefone danas kupujemo. Naš region među liderima u Evropi.
Izvor: MONDO portal / Marko ČavićDok Zapadna Evropa stagnira što se širenja smartfon tržišta tiče, Centralna, Istočna Evropa i naš region su novi „zamajac“ prodaje telefona, zbog rastuće kupovne moći i ekspanzije smartfona na tim tržištima, objasnio nam je GfK tim istraživača.
Na IFA 2017 sajmu u Berlinu imali smo priliku da saznamo kakve telefone kupujemo, koliko često i po kojoj ceni, od istraživačkog tima GfK kompanije. GfK sprovodi istraživanja u preko 100 zemalja sveta, uključujući Srbiju, koristeći se dokazanim metodima analize i obrade velikih količina podataka, koje prikuplja oko 13.000 istraživača širom sveta.
Zašto je važno da ekran ima HDR (FOTO)
Istraživanje sprovedeno u prvih šest meseci 2017. godine pokazalo je da je smartfon ponovo hit gedžet, a period za nama bio je rekordan, što se kupovine i isporuke smartfona tiče - prodato je preko 700 miliona smartfona od januara do 30. juna tekuće godine, što pet odsto povećanje u odnosu na isti period prošle godine. Vrednost kupovine porasla je za oko 12 odsto, što znači da je povećana i prosečna cena telefona, koja se približila brojki od 300 evra (tačno 287 evra je prosečna cena prodatih telefona u nadgledanom periodu, što je povećanje od oko sedam odsto).
Povećana prosečna cena telefona
Najveću potražnju za smartfon uređajima ponovo je imala Azija, čak 16 odsto, dok je Istočna Evropa drugo najaktivnije svetsko tržište, na kojem je potražnja za telefonima porasla za čak 11 odsto. U Latinskoj Americi porast je oko 10 odsto, dok Zapadna Evropa, Japan i SAD opet beleži stagnaciju.
Više performansi za manje novca
Kupci danas kupuju moćnije telefone po istoj ili povoljnijoj ceni, nego što je to bilo godinu dana ranije, jer su proizvođači u srednjem i donjem segmentu zadržali cene, ali su pojačali specifikacije, uspešno mešajući klase telefona, tako da opcije iz viših budu i u nižim klasama.
Kad se govori o povećanju performansi misli se na kvalitetniji i veći ekran, više prostora u memoriji za korisnike i jači čipset, odnosno procesor. Performanse su pojačane i u domenu autonomije, povećanjem kapaciteta baterije, a posebno popularna opcija je brzo punjenje telefona. Poslednje povećanje performansi vidljivo je u domenu kamere, koja je dobila dvostruke jedinice i 4K video snimanje već i u donjoj srednjoj klasi.
Pad prodaje običnih telefona
Tokom šest meseci 2017. godine prodat je 191 milion običnih telefona, što je osam odsto manje, ali kombinacija smartfon - običan telefon, prodata je za dva odsto više nego što je to bio slučaj prošle godine. Kao što vidite, prosečna cena telefona je povećana, dobijamo više za isti novac u donjem i srednjem tržišnom segmentu, kupujemo generalno kvalitetnije telefone i slabije kupujemo „feature“ uređaje.
Videćemo kakva će statistika druge polovine 2017. godine biti, jer nam dolazi desetak modela čija je cena oko 1.000 evra - Galaxy Note 8, LG V30, iPhone 8 (nekoliko varijanti), iPhone 7S Plus (nekoliko varijanti) i drugi, koji će verovatno uticati na dalju porast prosečne vrednosti prodatog telefona (pod uslovom da kupci odluče da ih kupuju, naravno).