Nakon skandala o davanju podataka svojih korisnika, iz Facebooka su riješili da uz pomoć novih alata usklade podešavanje privatnosti korisnika sa dolazećom GDPR regulativom u EU.
Cilj društvene mreže jeste da korisnicima u Evropi omogući veću kontrolu nad privatnošću uz obrazloženje na koji način ova kompanija koristi njihove podatke, piše Netokracija.rs.
Svjesni posljedica pomenutog skandala u SAD-u koji je prouzrokovan korišćenjem podataka sa preko 50 miliona profila od strane Kembridž analitike kako bi se uticalo na predsjedničke izbore u ovoj zemlji, iz Facebooka su odlučili da za korisnike u Evropi omoguće detaljnije podešavanje privatnosti na osnovu nove GDPR regulative. Nova Uredba o zaštiti podataka o ličnosti na snagu stupa 25. maja.
Nove informacije koje stižu sa Facebook Newsrooma pokazuju da je ova kompanija riješena da svim korisnicima, ma gdje oni živjeli, omogući da odgovore na važne informacije o tome na koji način Facebook koristi njihove podatke i donosi odluke o privatnosti. Naime, pomenuta pitanja i novine o privatnosti korisnika trebalo bi da stupe na snagu već ove nedjelje.
Kako navode iz Facebooka, cilj novih promjena nije samo pridržavanje novim pravilima koje donosi GDPR, već pokrivanje čitavog niza spektara na osnovu kojih bi se unaprijedila zaštita podataka korisnika na ovoj mreži. Da su čitavu priču shvatili ozbiljno, pokazuje i tim koji je angažovan da sprovede nove promjene, a koji je sačinjen od inženjera, pravnika, dizajnera, istraživača i drugih.
Praćenje podataka i na mobilnim uređajima
Iz kalifornijske kompanije su rešili da svim korisnicima omoguće izbor i podešavanja za sljedeće segmente: reklame bazirane na podacima partnera, informacije u okviru njihovih profila, kao i omogućavanje tehnologije prepoznavanja lica. Pored toga, iz Facebooka planiraju da korisnicima postave pitanje da li se slažu sa novim ažuriranim uslovima koji se tiču podataka, a koji će sa sobom donijeti znatno više detalja o tome na koji način funkcionišu određeni servisi pri Facebooku.
Između ostalog, korisnici će u okviru novih podešavanja imati i alate na osnovu kojih će biti u mogućnosti da vide svoje podatke, izbrišu ih, ali i da ih jednostavno preuzmu. Za one koji u velikoj mjeri koriste ovu mrežu putem mobilne aplikacije, ažuriran je i Activity Log koji omogućava uvid u sve informacije koje korisnik podijeli sa Facebook-om putem mobilnog uređaja.
Ono što ostaje da se vidi, jeste na koji način će korisnici prihvatiti nove opcije, kako u Evropi, a kasnije vjerovatno i globalno. Ipak, nema sumnje da je Facebook ozbiljno shvatio dolazeći GDPR u Evropi – kako bi se donekle ogradio od potencijalnih problema koji nakon nedavnih događaja u SAD-u, nikako nisu dobrodošli za ovu kompaniju.