• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Tržište telefona i televizora „jede“ PC

Autor mondo.rs

PC industrija i dalje je u padu, mada je pad gotovo upola manji, nego što je bio ranije. Telefoni i televizori su hit među potrošačima.

IFA Global Press Conference, uvodna konferencija u najveći Sajam potrošačke elektronike IFA, koji se održava svakog septembra u Berlinu, ove godine održao se u Rimu. Na IFA GPC-u su predstavljeni podaci o prodaji i trendovima u tri najznačajnija segmenta potrošačke elektronike - pametni telefoni, kompjuteri i televizori.

Oko 70 odsto prodaje potrošačke elektronike u celom svetu odlazi na Kinu, Evropu i SAD. Ova tri tržišta daju najveći zamajac potrošačkoj elektronici, inovacijama i njenom razvoju. Pokretačka snaga je već neko vreme smartfon biznis i očekuje se da će rast da se nastavi. Prodaja pametnih uređaja u 2017. porašće do četiri procenta, dok je isti rast imala i u 2016. godini. Prodaja televizora je porasla za oko tri odsto, koliko je prodaja PC segmenta pala. PC tržište je, ipak zabeležilo manji pad u 2017. nego što je bio pad u 2016. godini, koji je iznosio oko sedam odsto.

Trendovi potrošačke elektronike pokazuju da će se tokom 2018. godine prodati oko milijardu i po telefona, a najviše će se kupovati telefoni sa unapređenim kamerama i velikim ekranom. Još jedan trend, koji je zabeležen u smartfon industriji je lakoća popravke telefona, što je korisnicima vrlo važno, pa će proizvođači morati tome da se prilagode. U TV segmentu preovladavaće potraga za UHD, odnosno za televizorima 4K ili čak više rezolucije (8K TV stiže i u Srbiju, pogledajte).

Ukupno će tržište potrošačke elektronike porasti oko četiri odsto tokom 2018. godine, s tim da će telefoni biti glavni pokretač na svim tržištima, kako zbog inovacija, tako i zbog i dalje jake prodaje na svim tržištima, posebno u Kini i Indiji. Zahvaljujući povećanju rezolucije i dijagonale ekrana, a padu cena, TV industrija će i dalje biti vrlo značajna karika u lancu prodaje i zarade potrošačke elektronike.

Izvo ovih podataka je nemački Gfk, a u galeriji pogledajte još neke zanimljivosti.

Pratite sa nama sve IFA GPC 2018 vesti na našem linku - pisaćemo o tehnologiji i uređajima koji još uvek nisu predstavljeni i koje niste ni očekivali!

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS