“Dajte nam podatke o vašim korisnicima, a mi ćemo vama dati naše korisnike“, tako glasi ponuda, koju je Facebook dao američkim i drugim velikim inostranim bankama.
Kako bi dalje mogao da ciljano monetizuje svoje korisnike, Facebook je smislio nov sistem, u kojem će, ako on prođe, ponovo žrtvovati naše podatke zarad profita. Velike američke i internacionalne banke dobile su ponudu Facebook mreže da “razmene podatke“ jedni s drugima, u cilju poboljšanja poslovanja i jednih i drugih.
U ponudi stoji da banke Facebook mreži predaju detaljne finansijske izveštaje o njihovim korisnicima, uključujući transakcije i iznose na računima, u nastojanju da se Facebook korisnicima ponudi nove usluge i servise. Zauzvrat, Facebook će bankama omogućiti povećan promet, tako što će njegovi korisnici trošiti novac na ono na šta vole da ga troše, što će Facebook videti iz podataka, koje mu predaju banke.
Mreža nastoji da iskoristi posebno 1.3 milijarde korisnika, koliko ih Messenger sad ima, tako što će ih privoleti da kupuju preko te platforme i tako povećaju prihod društvene mreže. Zahvaljujući podacima, koje bi banke trebalo da predaju toj mreži, kakve su podaci o kreditnim i debitnim karticama, kao i mesta na kojima korisnici banaka vole da troše pare, ali i iznose koje prosečno troše, između ostalih, Facebook bi za svakog od korisnika mogao da pripremi “strategiju“ bez greške.
Navodno, Facebook neće deliti bankarske podatke sa trećim stranama niti će ih koristiti za ciljano oglašavanje kakvo se trenutno sprovodi uglavnom na Facebook mreži, ali su neke banke već odbile ovu ponudu, upravo iz razloga što ne misle da je Facebook platforma dovoljno bezbedna za ovako nešto, objavio je The Wall Street Journal.
Nismo sigurni kakav je vaš komentar na ovakav Facebook predlog, ali smatramo da je bilo koja banka, koja pristane na ovakvu “razmenu“ podataka i korisnika, zaslužila da je promenimo. Nadamo se samo da će u trenutku, kad Facebook i banke potpišu ovako nešto, mi o tome biti obavešteni, kako bismo mogli da delujemo svako u skladu sa svojom odlukom!
Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.