• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Potvrđeno: Facebook svesno delio naše podatke s drugima

Autor mondo.rs

Društvena mreža ustupala je naše lične podatke drugim kompanijama, poput Netflix, AirBnb, Lyft i drugih, potvrđeno je iz Facebook dokumenata u britanskom parlamentu.

 Potvrđeno: Facebook svesno delio naše podatke s drugima Izvor: MONDO / Marko Čavić

Poverljivi mejlovi i dokumenata Facebook mreže, u koje je jedan od britanskih komiteta zaduženih za bezbednost podataka i sajber bezbednost imao uvid tokom istraživanja povrede privatnosti njihovih građana na Facebook mreži, otkrili su da je najveća društvena mreža odavala naše lične i druge podatke povlašćenim kompanijama-saradnicama Facebook-a.

Radi se o kompanijama Netflix, Lyft, AirBnb i drugim, koje su imale uvid u sve korisničke podatke. U periodu eksplozivnog rasta Facebook mreže, od 2012. do 2015. godine, menadžment je tražio načine “kako da se izbori sa planinama podataka, koje je mreža prikupljala“, otkrili su poverljivi mejlovi i dokumenta prikupljena tokom istrage. Još veći problem jeste činjenica da je Facebook povlašćenim kompanijama omogućio pristup korisničkim podacima čak i nakon što je mreža donela novu Politiku poslovanja, koja to zabranjuje.

Poverljivi mejlovi otkrivaju i debatu zaposlenih u kompaniji, na odgovornim pozicijama, o tome da li bi trebalo programerima Facebook aplikacija, koji troše novac na oglašavanje preko mreže, odobriti pristup korisničkim podacima u većem obimu, nego što je to određeno Politikom poslovanja, kao svojevrsni podsticaj da troše novac i dalje na oglašavanje putem Facebook ekosistema.

Iz prepiski se vidi da je Facebook, s druge strane, tražio i načine kako da “odseče“ kompanije, koje je smatrao protivnicima ili konkurentima, od podataka korisnika, kojima upravlja. Mejlovi i dokumenta, koji nedvosmisleno ukazuju na sve ovo što je gore opisano bili su neko vreme zaključani u kalifornijskom sudu, zbog tekućeg procesa u kojem jedan od programera, koji je razvijao aplikaciju za Facebook tužio tu društvenu mrežu, objašnjava The New York Times. Kasnije je otkriveno da se radi o firmi “ Six4Three“, koja je za Facebook napravila aplikaciju, koja pretražuje slike korisnika u bikiniju.

Facebook je već izdao saopštenje u vezi sa ovim slučajem, u kojem se tvrdi da su podaci pogrešno interpretirani i da se ne mogu posmatrati bez uzimanja šireg konteksta u obzir: “Kao i svaka druga kompanija i Facebook ima internu komunikaciju, u kojoj se raspravlja o tome kako biznis postaviti i voditi tako da on bude održiv, ali činjenica je jasna - nikad nismo prodavali korisničke podatke“.

Sajt The Verge proširio je priču američkog lista objavom da je britanski komitet odlučio da obelodani više od 250 stranica internih prepiski i dokumenata u cilju boljeg informisanja javnosti i da je za to već bilo mogućnosti ranije, dok su isti dokazi bili u kalifornijskom sudu. Takođe, sajt navodi da ništa od objavljenih podataka zaista ne protivreči izjavi Facebook mreže da ne prodaje korisničke podatke, ali da otkriva da je Facebook zaista te podatke svojevoljno delio sa kompanijama sa kojim je to želeo, čak i posle otkrivanja skandala sa “Kembridž Analitikom“, nakon kojeg su donete nove smernice poslovanja, koje to onemogućavaju.

Sajt navodi i činjenicu da se nigde iz dokumenata ne može potvrditi da su korisnici dali saglasnost za deljenje svojih podataka odabranim kompanijama, što znači da je Facebook doneo odluku umesto njih i bez njihovog znanja.

The Verge dalje navodi da je jedna od kompanija, sa kojom Facebook nije želeo da deli podatke korisnika i Twitter, kojoj je zabranio upotrebu Vine sadržaja u okviru Facebook mreže, što se korisnicima u tom momentu uopšte nije svidelo. Popularni sajt zaključuje priču istom izjavom Facebook predstavnika za medije, kao i The New York Times.

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS